Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Daha ayvalar sararmamıştı

O değil de;

Yıllarca soğuk damga olmaksızın kullanmışım. Bunu, faturalı hat almak için müracat ettiğimde kimliğim kabul görmediğinde öğrendim.

Zaten doğum tarihimde de bir sıkıntı olmuştu. 10 Ekim olması gereken doğum tarih 10 Temmuz olarak değişmişti ve öylece kaldı.

Yıllar sonra soğuk damga olayıyla karşılaşınca da bu saçmalıkları düzeltmek farz oldu.

Nüfus Müdürlüğüne gidip kimlikteki sıkıntıları söyledim. Görevli memur bilgisayardan baktı ve doğum tarihinin 10 Temmuz olarak göründüğünü, bunu değiştiremeyeceğini nüfusa kayıtlı olduğum ile telefon açıp gerekeni yapmamı söyledi.

Memleketteki Merkez Nüfus Müdürlüğüne telefon açtım ve durumu anlattım. ’Yarım saat sonra arayın kayıtlarınıza bakalım’ dediler.

Sonra tekrar aradım,

- Kayıtlarınızda üç tane doğum tarihi var. Hastane kayıtlarınız 7 Ekim, bir diğer kayıt 10 Ekim ve son kayıt 10 Temmuz

10 Ekim olamaz hastane kaydınız 7 Ekim

Bu durumda 3 gün gün sonra doğmuş olamayacağınıza göre 10 Ekim saçma bir tarih olur. Bu yanlışlık, olsa olsa o tarihlerde kayıtlar elle yazıldığı için hasıl olmuştur.

En doğru tarih şimdi kullandığınız 10 Temmuz’dur. Doğum tarihinizi 10 Ekim olarak değiştiremeyiz hanfendi...

Sigorta girişim, diplomalarım falan diye mızıkladıysam da baktım anlaşamıyoruz telefonu kapattım.

Dün annemlerdeydim...

’Benim doğum tarihim kaç’ diye mızıkladım. ’Ekim doğumlusun işte’ dedi annem.

’Nüfustaki adam öle demiyo’ diyerek memurun söylediklerini anlattım. Annem adama çok kızdı.

’O nerden biliyomuş! Temmuz doğumlu olman imkansız. Hastane kayıtlarında 7 Ekim görünüyorsa 7 Ekim doğrudur. Kimliğini 10 Ekim’de çıkarttırmışızdır.

Kimliğe, çıkattırdığımız tarih olan 10 Ekim yazılmıştır.

Temmuz da nerden çıktı. Nerden uyduruyor! Ekimde doğdun sen. Daha ayvalar bile sararmamıştı!’

O değil de;

İyi ki doğdum ben...

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..