Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '12

 
Kategori
Güncel
 

Daha çok sebep var insan olmaya...

Daha çok sebep var insan olmaya...
 

Açılım tersyüz


Şimdi daha çok sebep var.
Neye?
Kürt olmaya.
Ermeni olmaya.
Kürdüm demeye.
Ermeniyim demeye

***

Alıp götürüyorlar.
Kimi?
Güdemediklerini.
Nereye?
Zindanlara.
Hala o kadar çok kişi var ki dışarıda.
Götür götür bitmez.
Çünkü alıp götürdükleri insanların yerini başka insanlar dolduruyor hemen.

***

Bir görüş günü.
Yer: Erzurum zindanlarının önü.
Bir babaanne sırasını bekliyor.
Sırası gelir.
Kollarını kaldır, diyorlar.
Kaldırır.
Kaldır entarini!
Kaldırır.
Bu ne?
Yaram, der babaanne. Yıllardır beraberimde taşıdığım yaram.
Yaşlıyım, hastayım demesine gerek yok.
Bağırsakları dışarıda zaten.
Erzurum zindancıları başına üşüşür babaannenin.
Zindan müdürü, doktoru, işkencecisi, baş belalısı, zindancıların ter türlüsü vesselam…
Tam takauz hali.
Yaradır, yara değildir.
Bombadır, bomba değildir.
Üç saat, dört saat oradan oraya.
Bir donla.
Üryan yani.
Zindancılar babaannenin dışarıda sarkan bağırsaklarının içinde patlayıcı madde araya dursun, görüş biter.
Zindancılar, gidebilirsin der.
Babaanne kız torununu göremeden geri döner.

***

İkinci görüş günü.
Babaanne aynı yerde yine sırasını bekliyor.
Sırası gelince kaldır deyince kaldırır, indir deyince indirir.
Ortasını görmedim der zindancı.
Babaanne donunu indirir, açar bacaklarını.
Şimdi ortasını gördüm mü kızım, diye sorar.
Zindancı sandalye gösterir, otur anne, der.
Babaanne ayağıyla sandalyeyi iter, oturmaz.
Erzurum zindanlarından ayrılırken; bir daha ki sefere üryan gelirim, der.

***

Şimdi daha çok sebep var.
Neye?
Üryan üryan yollara düşmeye.
Ben insanım demeye.
Ben varım demeye.
Ben sen değilim demeye.
Ben Nazlı’yım demeye.
Ben Yeknur’um demeye.

Cafer Yurtsever, 18.01.2012

 
Toplam blog
: 7
: 366
Kayıt tarihi
: 20.08.11
 
 

MÜ Atatatürk Eğitim Fak. Almanca Öğretmenliği mezunuyum. binlom.com adında bir web sitesini hazırlıy..