Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '21

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Daha Daha Daha

"Kimseyle hiçbir konuda yarış halinde değilim. Kimseden akıllı, kimseden güzel, kimseden iyi olmak gibi bir iddiam yok. Kimse için en değilim daha değilim. Bu devasa iddiasızlığın bana verdiği özgürlüğün hastasıyım." Sabahattin Ali

"Gençlik yıllarımda gösteriş meraklısıydım, hırslıydım, şan, şöhret ve paradan başka hiçbir amacım yoktu, işlerim ters gidince aydınlandım. Baktım ki; bunlar bana ne huzur ne mutluluk getiriyor. Aristo'nun 'Altın orta' yöntemini hayatıma uyguladım ve o hep aradığım huzuru öyle buldum. Her konuda ölçülü olmaya çalışırım. Çünkü abartılı bir yaşam beni çok yordu ve üzdü. 'Daha' kelimesini hayatımdan çıkardım. Hiçbir konuda iddialı değilim. Daha iyi daha zengin daha ünlü olmak istemiyorum. Yani ben bir iddiasızım. Beni herkes yenebilir, geride bırakabilir, kimseyle rakip değilim." dedi.

Bundan 2 yıl kadar önce bir gün bir arkadaşımla yemekteydik. Garson "Et çok mu pişmiş olsun az mı?" diye sormuştu. Arkadaşım "Orta pişmiş olsun." dedi. Yemekten sonra kahve içecektik, orta kahve istedi.  "Neden hep orta?" dedim. Bana yukarıda sizinle paylaştığım yanıtı vermişti. 

Hep daha fazlasını isteyenlere belki bir hatırlatma olur.

Sağlık ve mutluluk dileklerimle...

.

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..