Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '07

 
Kategori
Su Sporları
 

Daha hızlı yüzebilmek için ipuçları-2

Daha hızlı yüzebilmek için ipuçları-2
 

Demek ki ilk 5 ipucunu okudunuz ve daha fazlasını istiyorsunuz! Umarım okumakla kalmayıp uyguluyorsunuzdur da. Ben uyguluyorum ve çok yararını görüyorum. Şimdi size 3 tane daha ipucu vereyim. Daha fazlasını www.yuzuyoruz.com sitesinde forum bölümünde ‘antrenman programı araştır’ ana başlığının altında bulabilir ve yorumlarınızı da üye olup yazabilirsiniz.

İpucu 6: Başınızı doğal haline bırakın (Shaun Jordan'dan öğrenilmiştir)
Master yüzücülerin çoğu yüzme antrenmanlarında dönüş esnasında duvardan kendilerini itince önemli bir hata yapıyorlar. Suyun altında olabildiğince uzun gitmek yerine hemen başlarını yukarı kaldırıp suyun yüzeyine çıkıyorlar. Yapmaları gereken, kolları ileriye uzanmış, eller üst üste, başlarını kollarının arasında tutup dolfin veya ayak vuruşuyla (streamline) suyun altında birkaç metre ilerlemek. Dönüşte başınızı yukarı kaldırmak, tam olarak suda fren yapmaya benzer ve sadece sizi yavaşlatan berbat bir alışkanlıktır. Dönüşlerde başınızı naturel durumunda tutun. Ne yukarı kaldırın, ne de aşağı bastırın. İlk kulacınızı atana kadar başınızı yukarı kaldırmazsanız su altında daha fazla yol alırsınız. Deneyin ve görün.

İpucu 7: Basit hatalarınızı tespit edin ve düzeltin
Arkadaşlarım benden yüzme stillerini geliştirmem için yardım istediklerinde kendilerinden 25 metre yüzmelerini rica ediyorum. Herhangi bir uyarıda bulunmadan, ipucu vermeden sadece yüzme stillerini görmek istediğimi söylüyorum. Onlar 25 metre yüzerken de kulaçlarını sayıyorum. Birçoğu çok fazla kulaç atıyor ki bu onların verimsiz yüzdüğü anlamına geliyor. Genellikle 25 metrede 5 kulaca yakın tasarruf etmelerini sağlıyorum. Bunu yaparken vücutlarının sudaki durumuna ve kol hareketlerini düzeltmelerine yardım ediyorum. Kulaçlarınızı sayın ve daha az kulaçla aynı mesafeyi yüzmeyi deneyin. Bu konuda ısrarlı idmanlar yapın.

İpucu 8: Fazla yağlarınızdan kurtulun
Bu hassas bir konu aslında ama değinmek zorundayım. Zira daha iyi yüzebilmek için gerekli formüllerden biri de bu. Hızlı yüzücülerin çoğu uzun boylu ve ince kişiler. Bununla beraber 30’lu yaşlardan sonra yüzmeye devam edip kilo aldığı halde hala hızlı olan yüzücüler de var. Aslında yüzme, fazla kiloların çok fazla problem yaratmadığı bir spor. Sonuçta neredeyse yerçekimsiz bir ortamdasınız. Ama eğer mesele daha hızlı yüzmekse fazla kilolarınızı vermelisiniz. Şunu da unutmayın ki çok zayıf olursanız da gücünüzü kaybedersiniz. Kilo vermek bir gecede olacak iş değil. Kararlılık ve haftalarca tutarlı davranışlarla gerçekleştirilebiliyor. Sizlere sağlıklı bir şekilde yaşayabileceğiniz ideal kilonuza ulaşmanızı öneriyorum. Abuk subuk diyetler yapmaya kalkmayın. Sadece daha dikkatli yiyin. ‘Egzersizle kilo vermenin yolları’ adlı yazılarımı da okumanızı tavsiye ederim. Daha hızlı yüzmenin formüllerinden biri de bu. Ama daha da önemlisi daha sağlıklı yaşayıp güçlü, dayanıklı ve enerji dolu olmak için de buna ihtiyacınız var.

Başarılar, ipuçları devam edecek

 
Toplam blog
: 103
: 11625
Kayıt tarihi
: 02.02.07
 
 

Yüzme aşkımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Yüzme öğrenmek isteyenlerden düzenli yüzenlere tüm yüzme ..