Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '19

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
Okunma Sayısı
55
 

Daha Kötüye Gitmeme Nedenimiz

Hem komplo teorilerine fazlaca inanmıyorum hem de ülkemizle ilgili gizli güçlerin olduğunu düşünüyorum, hal durum düşündürüyor.

Ortalıkta dolaşan komplo teorileri muhalefetin, dış güçlerin, ülke düşmanlarının, ya da şunun bunun uydurması; çoğunun gerçekliği yok.

Ama ülkeyi kontrol eden gizli bir yapının varlığı aşikâr. Bu yapıya verilen isimler; derin devlet de doğru, menfaat gurupları, güç odakları, egemen güçler, faiz lobisi filan hepsi doğru.

İşte bu güç ülkemizin nerede duracağını kontrol ediyor. Dikkat edin batıyoruz ama düşmüyoruz. Dolar 7 lira oluyor, enflasyon faiz %30’larda, işsizlik %13’lerde…

Bu şimdi uçurumun kenarı değil mi ama düşmüyoruz, daha doğrusu düşürmüyorlar; çünkü batmış bir Türkiye işlerine gelmez.

Daha kötüye gitmeyişimizin nedeni yeterince kötü oluşumuz, ancak böyle bir durumda üzerimizde baskı kurabiliyorlar. Bu tablo bizim doğal olarak geldiğimiz değil kastettiğimiz derin yapının getirdiği yer. Ancak ülkeyi bu hale sokunca istediklerini yapabiliyorlar. Düşünün şimdi işverenin çalıştırdığı işçinin maaşını ve sigortasını biz ödüyoruz ki işsizlik olmasın ekonomi zor duruma düşmesin diye. Yani adamlara mahkûmuz. Bizi uçurumun kenarına getirmişler ne istersen yaparım aşağı atma diyoruz.

Bu yapının(kapitalizmin) zaten amacı budur ülkeleri kullanabilecekleri hale getirmek. Mesela Almanya’ya yapsınlar ya! Adamların ekonomisi güçlü ihtiyacı yok korkusu yok, çalıştırmazsan çalıştırma diyor.

Çalıştırdığın işçinin maaşını ben vereyim nasıl bir şey ya! Bu yapıyı yok etmediğimiz sürece asla kalkınamayız!

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Aynen öyle dostum! Hepsi hikaye. Kendi kendimize yapıyoruz. Diğerleri yapıyorsa bile ağlayıp sızlanıyor ama gerekli önlemleri almıyoruz. Sanki kaz dağlarını emperyalistler geldiler makinelerdiler çırılçıplak bıraktılar bırakmadılar devam ediyorlar. Biz de oturup ağlaşıyoruz.Gizli güçler yaptı filan. Selamlar.

DurmuşGüler 
 17.08.2019 10:13
Cevap :
Yorumda gerekenleri söylemişsiniz, teşekkür ediyorum.   21.08.2019 11:25
 

Çok yerinde ve doğru tespitler; ben şahsen çok faydalandım. Kalemine ve emeğine sağlık değerli arkadaşım.

Dr Atanur Yıldız 
 05.08.2019 11:30
Cevap :
Siyasi yazıları artık pek cesur yazamıyorum, iktidarla aram iyi değil  10.08.2019 10:28
 

Komplo teorilerine ve kapitalizmin öcü olduğu yalanına bende inanmıyorum. Doğanın bir kuralı vardır ve o da BÜYÜK BALIK KÜÇÜK BALIĞI YUTAR kuralıdır. Bu kuralı AKILLI İNSAN APTAL İNSANI SÖMÜRÜR kuralı olarak da okuyabilir yorumlayabilirsin. Sen küçük balıksan veya aptal insansan komplo teorisi de kapitalizm öcüsü de bahane, her şey olacağına varır ve sonuçta da ALTTA KALANIN CANI ÇIKAR. Aman gözünü seveyim ne yap ne et sende altta kalmamaya dikkat et yoksa ne namus kalır ne de pantolon. Bilirsin seni severim, demedi deme:)

Matilla 
 04.08.2019 21:55
Cevap :
Gülümseyerek okudum yorumunu sağ olasın, ben pek bayramcı değilim ve özellikle de bu bayramı hiç mantığım almıyor ama istersen bayramını kutlayım.  09.08.2019 7:37
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4651
Toplam yorum
: 12573
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 672
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster