Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '14

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
13551
 

Dalgalan sen de şafaklar gibi ey nazlı hilal...

Dalgalan sen de şafaklar gibi ey nazlı hilal...
 

Bazıları istemese de, bu bayrak hep dalgalanacak...


EĞER, BAŞBAKAN ERDOĞAN, TÜRK BAYRAĞI'NI SİYASETE ALET ETTİYSE, KILIÇDAROĞLU "HAYDİ HAYDİ" ETMİŞTİR...

AKP'nin, seçim reklamında kullandığı Türk Bayraklı hareketli  görüntüsü sergilenirken ve son şeklini alırken, Başbakan'ın kendi sesiyle seslendirdiği mısralar, M. Akif Ersoy'un,  bir kısmı da sonradan "İstiklal Marşı" olarak bestelenen "Kahraman Ordumuza" adlı şiirinin 5'inci, 6'ncı ve 10'uncu kıtalarıdır.

10'uncu kıta aynen şöyle :

Dalgalan sen de şafaklar gibi, ey nazlı hilal,

Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helal,

Ebediyen sana yok, ırkıma yok izmihlal

Hakkıdır hür yaşamış bayrağımın hürriyet,

Hakkıdır hakka tapan milletimin istiklal.

Türk Bayrağı eşliğinde seslendirilen bu sözlerden kim etkilenmez ki,,,

Bu görüntü ve seslendirme bütün Türkiye'nin içini titretti; en çok da bayrak sevdalılarının... Ama, gelin görün ki, halkın bir kısmı, siyasi parti tercihleri nedeniyle bu  hissiyatını istediği gibi yaşayamamış ve de yaşayamamaktadır.

DİKKAT ! Ama, Türk bayrağını, arabalarının kaportalarına, araba çeken atların sırtına serenleri, köpeklerine ay yıldızlı tişört giydiren, bayrağı bellerine sararak ellerindeki bira şişesini yudumlayanları, rengi güneşten solmuş, yağmur ve tozdan rengi karaya dönüşmüş bayrağı balkondaki çamaşır iplerine mandalla tutturanları ve bunları "bayrak sevgisi" olarak gören "sözde bayrak sevdalılarını" bu duyguyu gerçekten yaşayanların dışında tutuyorum.

Bana göre, CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu'nun da ve MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin de, bu görüntü ve seslendirme karşısında içleri titremiş ve duyguları kabarmıştır. Ama her ikisi de, hissiyatlarına gem vurarak Başbakan Erdoğan'ı, "Türk Bayrağı'nı siyasete alet ediyor" gerekçesiyle eleştirilmiş ve Başbakan, Yüksek Seçim Kurulu'na şikayet edilmiştir. Yüksek Seçim Kurulu da, ilgili yasanın, "Türk Bayrağı'nın propaganda için kullanımını yasaklayan" maddesine dayanarak, bu şikayeti kabul etmiştir

Şimdi gelelim sadede...

Türk Bayrağı'nın, propaganda amacıyla kullanılması, "siyasete alet etmek" olarak değerlendiriliyorsa, bana göre, Türk Bayrağı'nın, siyasi gerekçelerle "kullanılmaması" da, "siyasete alet etmek" olarak düşünülebilir...

Yerel seçimler nedeniyle, CHP'nin ve MHP'nin yaptıkları bütün mitinglerde, Türk Bayrağı hiç eksik olmamış, çevre binalarda ve mitinge katılan insanların ellerindeki bayraklarla meydanlar kırmızı gelincik tarlasını andırmıştır...

Ama, gelin görün ki, CHP'nin 2011 yılında Hakkari'de yaptığı meydan mitinginde, ne çevre binalarda ne de mitinge katılanların ellerinde bir tek Türk Bayrağı görülmemiştir...

Acaba neden?

CHP'nin Hakkari mitinginde, Kılıçdaroğlu'nun Türk Bayrağı'nı açmaması, bayrağımızı "siyasete alet etmemek" için midir, acaba? Eğer öyleyse, yurdun diğer yerlerinde yaptığı mitinglerde neden Türk Bayrağı'nın kullanılmasına izin vermiştir.

Açıkça denebilir ki, Kılıçdaroğlu da, Hakkari'de, yalnızca siyasi gerekçelerle Türk Bayrağı açmamakla, bayrağımızı bir başka şekilde "siyasete alet etmiştir".

Hakkari'de Türk Bayrağı'nın açılmamasının nedeni, Kılıçdaroğlu'nun, o mitingte, "yerel yönetimlere özerklik" konusunu gündeme getirmiş olması mıdır acaba?(x)

Bu tavır da, "Türk Bayrağı'nın" bir başka şekilde, siyasete alet edilmiş olması anlamına gelmez mi?

Ne dersiniz?

cdenizkent

---------------------  :

(x) Konumuzla ilgili değil ama, Kılıçdaroğlu aynı mitingte, "Yerel yönetimlerin özerklik şartını aynen kabul edeceğiz. Onlara özerklik vereceğiz. Aynı Avrupa'daki gibi. Avrupa Birliği Yerel Yönetimler Yasasını aynen kabul edeceğiz" şeklinde bir nabız şerbeti dağıtmıştır, Hakkari'de... Ben şahsen, baştan beri 1921 Anayasası'nın 13. Maddesi'nin, --yerel yönetimlere  özerk yetkiler veren maddesini-- yeni yapılacak anayasada da yer almasını sık sık tekrarlamışımdır...

Burada tuhaf olan, Kılıçdaroğlu'nun, bunu Türk Bayrakları'nın açılmadığı ya da açılamadığı Hakkari'de açıklamasıdır. Ben olsam, bu açıklamayı, İstanbul'da, İzmir'de, Ankara'da ya da Türkiye'nin herhangi bir yöresinde yaptığım mitinglerde açıklardım.

Çünkü, bu madde ya da Kılıçdaroğlu'nun verdiği bu vaat, yalnızca Doğu ve Güneydoğu yöremiz için değil; tüm Türkiye içindir.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bayrak bir milletin onurudur; bu nedenle isteyen herkes bayrağıyla bu onuru yaşayabilir.Yaşamayanlara da bir şey diyemeyiz çünkü vatan sevgisi mecbur edilemez.

Kerim Korkut 
 12.08.2017 15:01
 

Sayın cdenizkent, evet İstiklal Marşı Şubat ayında yazdığı bir şiirdir. Mart ayında da Milli Marş ilan edilmiştir. Neticede Marşımızdır. Dolayısıyla ona "Kahraman Ordumuza" adlı şiiridir, dersek eksik hatta yanlış olur. Ayrıca Başbakan da reklamdan sonra bir mitinginde halka "İstiklal Marşı"nı okuyuşunu beğenip beğenmediğini sorarak bu durumu/niyetini ispatlamıştır. Bizler sadece iki bentini marş olarak okusak da şiirin tamamı İstiklal Marşı'dır. Şair,kendisi de bunu böyle kabul etmektedir. Ay-yıldız meselesine gelince, itirazlar üzerine kaldırılıp slogan yazıldı biliyorsunuz. Ben iki halini de onaylamıyorum. CHP'nin bir şehrimizde bayrak açmaması da elbette onaylanamaz. Bayrak,Misakı Milli sınırları içinde her şehirde dalgalandırılabilmelidir. Hiçbir sebeple ülke içi siyasete malzeme olmamalı, taraflarca sadece kendine aitmiş ya da bazılarına ait değilmiş gibi imalarda bulunulmamalıdır. Saygılar...

Retor 
 15.04.2014 0:06
Cevap :
Merhaba Aykar hanım...Yorumuma verdiğiniz yanıt için teşekkür ederim...Ben burada, bayrak sevgisi ve saygısını abartarak, "saygısızlık" seviyesine çıkaranlar için 3-4 blog yazdım. Benim bu konudaki tavrım kesin ve açıktır...Teşekkürler ve selamlar..  15.04.2014 12:04
 

yasalarin yurutulmesi sanirim abd oldugu gibi bireylere de dusuyor(eger ulkede yeteri kadar "birey" varsa!) usulune uygun olmiyan ve/veya kullanimda olan bayrak oncelikle sokaktaki vatandasdan uyari alir "istisnasiz ve kesinlikle"eger giderilmezse ki vatandas takip eder polis haberdar edilir. Oysaki bayragi mayo dahil her yerde kullanmak mumkun. Bizim bayragimiz hem yasa ile hemde geleneklerle cok farkli konumda ,adi ustunde Turk bayragi!

Newyorker 
 25.03.2014 5:48
Cevap :
Merhaba sade vatandaş...Haklısınız, bizim bayrağımız, hep deriz ya "rengini şehit kanından, ay yıldızını da gökten almıştır" Bayrak üzerine yazılmış çok şiirlerimiz vardır...Bizim bayrağımıza, diğer ülkelerde olmayan bir "kutsallık" yüklenmiştir...Bundan 15-20 yıl önce, bir köşe yazarı, "ABD'de, insanlar bayraktan mayo yapıyorlar ama, ABD, ekonomisi ile dünyaya meydan okuyor" diye bir yazı yazmıştı. Çok bozulmuştum. Kendisine eleştiri dolu bir mektup yazdım...Sonra adamla dost olduk ama, ömrü yetmedi...Ama bana yazdığı bir kitabı gönderdi. O kitaptan çok yararlandım. Çok sayıda blogda ondan alıntılar yaptım...Aslında bu bloğu yazmamın asıl nedeni bayrak değildi: bayrağın "siyasete alet edilmesiydi"...Elimizde bir bayrak kanunu var. O kanuna uygun hareket etmeli, bayrak sevgisini ve saygısını abartmamalı...Saygın konumunu muhafaza etmeli. Dediğiniz gibi, bireylere de büyük iş düşüyor bu konuda. Selamlar  25.03.2014 12:11
 

Sayın Denizkent,Bayrak bir yana İstiklal Marşı'nda yer alan bentlerin herhangi bir siyasi parti tarafından hele hele reklamdaki gibi bir bağlamda yer alması rahatsız edici. İstiklal Marşı, iktidarda dahi olsa bir partiye ait değildir. Devletindir. Bunu CHP de yapsa, MHP de yapsa fikrim budur. Üstelik, reklamda kullanılan metaforlar tabiatı itibariyle yoruma açıktır. Marşımızı hiçbir özel, tüzel kişilik sahiplenemez. Okunan bentleri halk alındığı şiirden değil, İstiklal Marşından bilmektedir. Bu bentlerin başka bir şiirden Marşımıza aktarıldığını söylemek art niyeti bertaraf edemez. Kendi adıma bu durumdan son derece rahatsız olduğumu belirtmek isterim. Ayrıca bayrak başta verilen imayı doğrular biçimde ay-yıldızlı değil, Başbakanın resmi ve sloganı ile karşımıza çıkıyor. Yani ha ay yıldız ha Başbakan mı diyeceğiz? Ay-yıldızı kullansa da olmazdı ama ya bu? Sizce ağırlıkları eşit mi? Cevabınızın "evet" olmadığını umarım. Saygılar..

Retor 
 25.03.2014 0:04
Cevap :
Merhaba Aykar hanım...Olaya farklı açıdan bakmışınız. 1- Mehmet Akif Ersoy'un, "Kahraman Ordumuza" adlı(10 kıtalik) şiirinin tamamı ortaokuldan beri ezberimdedir.Bu nedenle sizlerle bir bilgi paylaşmak istedim. "İstiklal Marşı" ise bu şiirin ilk 2 kıtasıdır. Yani, Türk Bayrağı eşliğinde seslendirilen bu şiirde, İstiklal Marşı'ndan bir tek satır bile yoktur. 2-Bayrak konusuna gelince, lütfen bir arama motoruna girin ve bakın. Bayrak ay yıldızlıdır ve gerçek bir Türk Bayrağı'dır...3-Benim burada asıl vurgulamak istediğim konu, bayrak, kullanılarak siyasete nasıl alet ediliyorsa -verdiğim örnek gibi- bayrak açmayarak da siyasete alet edildiğidir...Bu konuya hiç değinmemişsiniz...4-Ben de ,bloğumda, Kılıçdaroğlu'nun Hakkari'de bayrak açmayarak, aynı şeyi yaptığını söyledim...5-Ve ben de, CHP'nin ülkemizin bir şehrinde Türk Bayrağını açmamasını, daha doğrusu açamamasını içime sindiremedim...6-Siz, sindirebildiniz mi? Yorumunuz için teşekkür ederim. Selamlar...  26.03.2014 7:34
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 912
Toplam yorum
: 2413
Toplam mesaj
: 64
Ort. okunma sayısı
: 1315
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster