Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '06

 
Kategori
Su Sporları
 

Dalış merkezleri ve kursları

Merhaba arkadaşlar, gelen mesajlardan sevinerek görüyorum ki, aranızda su altı dünyası ile yakından tanışmak isteyenler var. Herşeyden önce tüm deniz aşıkları gibi benim de amacım dünyamızın dörtte üçünü kaplayan ıslak uzayı tanımayanlara sevdirmek. Üç tarafı denizlerle kaplı ülkemizde yüzme bilmeyelerin, balık yemeyenlerin, denizi korumayanların ve doğayı sevmeyenlerin sayısı hiç de az değil. Dolayısıyla önemli olan bu bilinci aşılamaktır.

Dalışın zevkli bir hobi olmasının yanısıra riskli olduğunu da unutmamak gerekir. Bir gitar kursundan farklı olarak, kurallara uyulmadığı takdirde hayatınız tehlikeye girebilir. Bunları kimseyi korkutmak için yazmıyorum, çünkü biliyorum ki, aileler ülkemizde nadiren de olsa yaşanan üzücü kazaları okuyup hem kendilerini hem de dalışa heves eden çocuklarını endişeye sürükleyebiliyorlar. Aletli dalış eğer kurallarına göre yapılır, uygun ekipmanlar kullanılır ve gereksiz cesaret gösterilerine girişilmezse düz yolda yürümek kadar güvenlidir. Eğer bunlara ilaveten neşeli bir ekiple birlikteyseniz ve bir de şansınıza deniz size bağrında sakladığı güzellikleri gösterirse yaşanacak keyif kelimelerle anlatılmaz olur.

Bu kadar laf-ı güzaftan sonra gelen sorularda yer alan, eğitim merkezleri ve süreçleri konusuna değinerek yazımıza nokta koyalım. Ülke ekonomisinde turizmin sahip olduğu öneme paralel olarak dalış turizminden de payını almak isteyenler de doğal olarak günden güne artmaktadır. Dünyada eğitim konusunda farklı sistemler olmakla birlikte en yaygın olanları CMAS ve PADI'dir. Dikkat edilmesi gereken husus, su altının muhteşem dünyasına adım atarken canınızı bu işin ehli olmayan kişilere emanet etmemek ve ucuz fiyatlara aldanmamaktır. Dalış çok ucuz bir spor olmamakla birlikte alınacak zevk üst düzeydedir ve ekonomistlerin tabiriyle fiyat/performans oranı kesinlikle tatminkardır. Nacizane önerim eğitim ve dalış mekezlerini eş dost tavsiyesinden ziyade mümkünse yetki belgelerini, ekipmanları görerek, bizzat eğitmenlerle konuşarak kıyaslamanızdır. Eğer siz de benim gibi işinizi masa başında halletmeyi sevenlerdenseniz, plan program yapmadan önce aşağıdaki adreslere bakmanızı şiddetle tavsiye ederim.

www.tssf.gov.tr sayfasından, yetki belgesine sahip dalış merkezlerinin iletişim bilgilerine ulaşılabilir.

http://denizce.com/3.asp sayfasının sağındaki listenin ilk sırasında yer alan "dalış kulüpleri" linkinde de iller bazında dalış yaptıran ve eğitim veren merkezler hakkında detaylı bilgi bulunabilir.

Son söz: Atalarımız, "Kötü örnek, örnek teşkil etmez" demişse de yakın zamanda yaşadığım bir olay beni, dalış malzemesinin önemini bir kez daha vurgulamaya itiyor. Bütçeniz yeterliyse mutlaka kendi malzemenizle dalmayı tercih edin. Islak uzayın kaşifleri, denizler sizi bekliyor..!

 
Toplam blog
: 8
: 1409
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Aletli dalış hayatım 1991 yılında başladı. Aynı yıl 1* ve 2* dalıcı sertifikalarımı aldım. 1992'de 3..