Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '11

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Damarımda kanımsın

Damarımda kanımsın
 

Yeme de Yanında Yat


İslam coğrafyası,aralık ayı ilk haftasında,Muharrem Ayı ve Aşure gününü idrak ediyor.

İslam âleminde, Allah'ın ayı olarak da bilinen “Muharrem" ihsan ve keremin coştuğu,

bereket ve feyzin bol olduğu bir ay olarak kabul görüyor.

Biz Muharrem ayının kutsallığını, din boyutunu, işin uzmanlarına bırakalım ve

izniniz olursa şimdiye kadar hiç denemediğimiz bir işe soyunalım.

Bu güne kadar hiç yemek tarifi, tatlı menüsü yazmadım.

Yazmak aklımın ucundan da hiç geçmedi.

Taa ki oturup kendi kendime aşure pişirene kadar.

Muharrem ayı aşure ile özdeşleşmiş.

Aşuresiz bir Muharrem ayı düşünmek mümkün değil.

Kaldı ki aşure tatlı olarak da Türk mutfağının en gözde tatlılarından biri.

Şimdi gelin müziğin sesini açalım, değerli ses sanatçımız Belkıs Özener;

“Sen uzaklarda değil damarımda kanımsın ben sensiz yaşayamam hayatımsın canımsın”

Derken; biz de tenceremizi ocağa koyalım ve başlayalım aşure yapmaya.

Bu yazıyı amatör bir sporcunun futbol sahasındaki kendi kendine yaptığı

hazırlık çalışması olarak değerlendirin lütfen.

Gerçi aşure malzemeleri market ve hipermarketlerde hazır satılıyor amma ben onlara itibar etmedim.

Malzeme listesi kendi içgüdü listemde vardı.

Bir başka ifadeyle aklımdaki malzemelerle yaptım.

Bu yüzden malzemelerde ölçü kullanmadım.

Siz de kullanmayın.

Ana malzemesi buğday olan bu tatlıya isteğe göre fasulye, nohut, pirinç, kuru ve taze meyve ekleyebilirsiniz.

Ben, nohut, fasulye, pirinç, susam, kuru incir, kuru üzüm, kaysı, kuş üzümü, çam fıstığı, kabuk tarçın, karanfili ve defne yaprağını bir arada kullandım.

Badem, ceviz ve fındığı pişince üzerine serpiştirdim.

Süslemek için de mevsimin en güzel meyvesi narı tercih ettim.

Benim aşurenin diğer tatlılardan bir farkı var.

İşte aşurenin bana özgü olan kısmı bu diye düşünüyor ve açıklıyorum.

Aşureyi balla tatlandırdım.

Şeker kullanmadım.

Harika bir lezzet oluştu.

Hani dilimize yerleşmiş özlü bir söz var ya “yeme de yanında yat” diyoruz…

İşte öyle bir lezzet, yeme yanında yat...

Ben bunları yaparken Belkıs Özener;; “ben sensiz yasayamam, hayatımsın canımsın
iste kölen olayım, istersen öldür beni,başkasını seversen bil ki yaşatmam seni”

diye Şarkıyı o muhteşem yorumu ile terennüm etmeye devam ediyordu.

Şarkı söz ve müziğine öyle dalmış, öyle dalmışım ki kendimden geçmişim.

Ocakta aşureyi unutmuşum.

Az kalsın dibi tutacakmış.

Neyse ki farkına vardım ve kurtardım. Buyurun tadına beraber bakalım, afiyet olsun…

 


 

 
Toplam blog
: 380
: 438
Kayıt tarihi
: 27.08.07
 
 

Karanlığın düşmanı Işık! Gecenin zifiri karanlığı, şafak sökerken yerini, ufukta yükselen Güneş Işı..