Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '17

 
Kategori
Kitap
 

Damladan Süzülen Duygular'ı okurken

Damladan Süzülen Duygular'ı okurken
 

Türk kültürünün ve Türk şiirinin büyük insanı hümanist adam Hazreti MEVLANA ‘nın bir sözü ile yazıma giriş yapmak istiyorum:

Kim bırakmazsa yeryüzünde bir eser

Onun kaldığı yerde yeller eser….

“ Damladan Süzülen Duygular” Sökeli Eczacı yazar Halil Özşarlak’ın 5. kitabıdır. Söke Cumhuriyet matbaasında basılmış olup 232 sayfadan oluşuyor. Ebadı 17 X 24 dir. Kapak kompozisyonu İbrahim Özgezici,  dizgi işleri  Yılmaz Salum tarafından yaptırılmıştır.

 Halil Özşarlak 1932 Söke doğumludur. İlk ve orta eğitiminden sonra 1948 yılında eğitim ve öğretime başlayan Aydın Lisesinin ilk öğrencilerindendir.  Bu okulun bir öğrencisi olmakla çoğu zaman gurur duyduğunu ifade ediyor.

Halil Özşarlak Sökeli bir duayendir, Söke’nin toplumsal, sosyal   ve kültürel yaşamasında unutulmaz izleri vardır. Uzun yıllar Söke Ticaret Odasında Meclis Başkanlığı, yönetim kurulunda    asil üye gibi    önemli görevlerde bulunmuştur. İstanbul Eczacılık fakültesi’nden mezun olduktan sonra Söke Lisesi’nde de    bir süre kimya   öğretmenliği yapmıştır. Söke’de yapılan  tüm sana- kültür   konulu etkinliklerde   Halil Özşarlak’ın ayak  izleri vardır. Yaklaşık 27 yıl önce bir sanat , kültür dergisi olarak   ortaya çıkan Beşparmak dergisi, (  bugün  sayı 199’a ulaşmıştır), Bu derginin    ilk kurucuları  arasında yer almıştır.  Söke Şairler ve Yazarlar Derneği ve bu derneğin yayın organı olan Sarı Zeybek Dergisinin de ilk kurucuları arasında yer almıştır. Maddi, manevi yönden Söke’de  çıkan yayın organlarına katkıları olan bir kültür ve gönül adamıdır. Aynı zamanda Söke’ de “! A Takımı ve “Gönül Dostları “ Başkanı olarak ta  görev almıştır.

“Damladan Süzülen Duygular” adını taşıyan kitabında Halil Özşarlak’ın geçmiş yıllara ait anılarını, birlikte  yaşadığı  arkadaşlarını,bunlarla ilgili aşk ve sevgi dolu duygularını, denemelerini, fikirlerini, düşüncelerini, aşklarını,   özlemlerini ve geçmiş yıllarla ait görüşlerini arı, duru ve yalın bir Türkçe ile bizlere  sergilemeye  çalışmaktadır. Seksen yıllık yaşamında bunlarla ilgili kesitler vermektedir.

Sayın H. Özşarllak kitabının bir bölümünde şunları yazıyor:  “Damladan Süzülen Duygular” benim 5. Kitabımdır. Bu beş kitap seksen yılı geçmiş ömrümde küçük denecek kadar azdır. Belleğimde sakladığım olmuş, olayları, duyguları yazarak ancak bu eserlerde toplayabildim. Uzun eğitim yılları, meslek uğraşıları, hayat gailesi ancak bu kadarına izin verdi bana. Çok esinli ya da duygulu zamanlarım oldu ama... Yoğun işlerim nedeniyle kalemi bırakmak zorun kalıyordum. Özenle başladığım öyküleri, fıkraları, yazıları erteleye biliyordum. Yazı yazmak, kitap yazmak zaman ister. Ben uzun  zamanı çok bulamadım.” O  böyle   diyor alma    yine   de Türk kültürüne başka  eserler de kazandırmıştır.  Örneğin İpekli Mendil ( 2003), Bir Eczacının Not Defteri (2009), Bir Eğitim Mabedi Aydın Lisesi ( 2009), Yılanın Göz yaşları ‘(2013)  ve şimdi  de sizlere tanıtmaya çalıştığım “Damladan  Süzülen Duygular” ( 2017 )  kitabı   gibi yapıtlar Türk kültürüne kazandırmışlardır.

 “Damladan Süzülen Duygular” ı okurken Söke’den tanıdığımız ve Söke dışından sadece isimlerini duyduğumuz bazı kişileri görüyoruz. İşte bunlardan bazıları: Muzaffer İŞLEKEL, Kasım ÜZÜM, Mustafa GENÇ,  Şevki GEMİCİOĞLU, Fuat ERSOY, Süleyman TOYRAN, Haluk KUTLAY, Fuat ERSOY, Mustafa ÇEZİK, Halil GÜVEN, Abdülkadir GÜLER, Tülay SARAYKÖYLÜ, Dr. Sevim ŞAHİN, İrfan ALGÜR, İbrahim ÖZGEZİCİ,  M.Turhan SARITAÇ, Mustafa ULUÇAY,  Hamdi AKGÜL Suat TUTAK gibi Söke’deki bazı dostlarını görüyoruz.  

Bunlardan başka Söke’nin dışından tanınmış sanatçılarımızdan, bilim adamlarımızdan Halil ÖZŞARLAK’ın tanıdıkları ve dostlarından bazıları da şunlardır:

Prof Dr. Uğur DERMAN, Selahattin İÇLİ, Şekip ÖZTÜRK, Cahit PEKSAYAR, Cengiz KARABULUT. Necip MİRKELAMOĞLU,  Selahattin ALTINBAŞ, Prof. Dr. Mehmet ERÖZ,  Avni ANIL,  M. Nedim YÜCEL, Süleyman ASLANOĞLU gibi tanınmış sanatçıları da görüyoruz.  Bunlar arasında yeni tanıdığım M. Suat ÇAKMAK’ın  değerli  ve bir ilim adamı  olduğunu görüyoruz.   Özellikle Sökeli olan M. Suat ÇAKMAK’ı  “Söke’de İz Bırakanlar”  kitabıma almak isterdim…

 Halil Özşarlak fikir ve düşünceleriyle bir Atatürk ve Cumhuriyet hayranıdır. Bununla ilgi izlekleri kitabının değişik bölümlerinde okumak mümkündür. “19 Mayıs 1919’da başlayan milli seferberlik ve milli mücadele fikri  Türkiye’nin  yeniden kurulması 9 Eylül 1922’de denize dökülen düşmanlar kurtuluşumuzun  kanıtıdır. 23 Nisan 1920 tarihi ve 29 Ekim 1923 ülkemizin miladıdır… Yasalara saygılı, memlekete özlem, insan gibi yaşamanın anahtarını bu millet ve bu iki tarihte yer almıştır.  Ulu Önderimiz Mustafa Kemal  Atatürk , canını, kanını veren şehitlerimiz ve gazilerimizle birlikte gerçekleştirdi….  Cumhuriyet sadece bir devlet rejimi değil, her yönüyle kültürle buluşmaktır. İnsan haysiyetidir. Cumhuriyet ulaşılan en büyük erdemdir.  ( say: 145 ).

Sözün özü, Eczacı yazar Halil Özşarlak, “ Damladan Süzülen Duygular”  adlı eseri gelecek kuşaklar için önemli ve kalıcı bir kaynaktır. Yazıları, denemeleri ve   mesleğiyle ilgili   makaleleri Söke’nin yerel basınında Yeni Söke, Söke Ekspres, Beşparmak, Balova, Sarızeybek gibi    gazete ve  dergilerde  yer almıştır.  Yazmayı, okumayı ve araştırmayı seven bir bilge kişidir.  Gençlerimiz Halil Özşarlak’ın eserlerini okumalı ve ondan örnek almalıdırlar.  

Şunu da yazmadan edemiyorum:  Sevgili Halil Özşarlak ağabeyim, kitabında haberim olmadan    bir yazı ve bir şiirime yer vermişlerdir.(  Say: 102- 107 )’de. Sayın  ÖZŞARLAK’a   sonsuz teşekkürlerimi  sunuyorum. Benim öz geçmişimi veya başka  bir şiirimi ( şunu, bunu ) da almalıydınız  demek bence  görgüsüzlüktür ve saygısızlıktır. Takdir onundur. Onun bu takdirine ancak şapka çıkarılır ve teşekkür edilir…   Tekrar tekrar teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum. Çokta onurlandım…

Söke Belediyesine  bir   önerim vardır: Eczacı yazar   Halil ÖJŞARLAK’ın  adı  bir   sokağa veya bir   caddeye   verilmelidir. Sayın Halil ÖZŞARLAK   yaşarken bunu  görmeli  ve  yaşamalıdır…Bir vatandaş olarak bunu   Sayın  Büyüklerimize  öneriyorum.

Sevgili Halil Özşarlak ağabeyimizi yürekten kutluyor, kendilerine sağlıklı günler ve daha nice başka eserlere imza atmasını diliyoruz. Ellerine sağlık, yüreğine bereket diyoruz…

Abdülkadir  GÜLER 

04.08.2017-  SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..