Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
97
 

Danasız Tavuk pişer mi?

Danasız Tavuk pişer mi?
 

Objektifimden


Evimde tek başımayım birkaç haftadır. Haliyle kendi yemeğimi de kendim yapıyorum.

Annem ve babam sağ olsunlar memlekete giderken bana yemek malzemeleri bıraktılar. Annemin giderayak yemek yapmasını istemedim. Çünkü annemin bir hafta aç kalmamam için vereceği emeğin bir gün sonra bayatlayacağını biliyorum. Ve hatta yapılmış yemekler buzdolabında beklerken başka şeyler yiyeceğimi de. Tecrübe işte.

Her neyse; konumuza dönelim.

Ben yemek yapma konusunda fazla bilgili değilim. Makarna, pilav, yumurta ve hazır çorba yapmasını bilirim ki bunu da neredeyse bütün erkekler bilir diye düşünüyorum.

Evde yemek malzemelerinin arasında kırmızı mercimek görünce nasıl pişeceğini merak ettim.

Google’a “kırmızı mercimek nasıl pişirilir?” diye yazınca karşıma yemek siteleri çıktı.

Ancak hangi siteye tıklasam aynı tarifi okuyorum!

1 su bardağı kırmızı mercimek, 1 adet soğan, 1 adet patates, 1 adet havuç, tereyağı, su, tuz kara ve kırmızı toz biber falan filan.

Yahu ben evimde yalnızım. İnternette verilen tarif neredeyse sekiz – on kişilik. Canım kırmızı mercimek çekti diye bütün apartmana ziyafet mi vereceğim?

Birisi bir tarif yazıyor ötekiler de kopyalıyor anlaşılan.

Oysa her malzemenin değişik bir tekniği olmalı.

Mesela makarna. Suyu fokurdayana kadar kaynatır, bir yemek kaşığı tuz atarsın. Kaynayan suya makarnayı attıktan sonra yumuşayana kadar arada bir karıştırırsın. Makarna iyice haşlandıktan sonra süzgeçten geçirirsin. Salça ve yağ ile pişirdikten sonra servis edersin. Ben makarnayı böyle yapıyorum.

Pilavda ise tavuk suyunu ısıtırsın. Bir çorba kasesi kadar bulguru yıkadıktan sonra tencereye koyar arada bir karıştırırsın. Pilav iyice suyunu çektikten sonra servis edersin. Pilavı da böyle yapıyorum.

Daha fazla yemek yapmak için yemek sitelerine girdim ama bu sefer de oradaki yemekleri karışık buldum.

Ben lokanta işletmiyorum ki. Karnımı doyurmak istiyorum.

Evimde tavuk varsa onu pişirmek için danaya ihtiyacım olmamalı.

Bilmem anlatabildim mi?

 

Asi Güvercin

asiguvercin60@hotmail.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Seninle evlenecek hanım kızımız çok şanslı olmalı. Bir yumurta dahi kıramayan beyefendilerin çoğunlukta olduğu bir toplumda yemek pişirme azmin nedeniyle kutluyorum...:) Selamlar, mutlu kalın.

Ayşegül HAYVAR 
 03.09.2016 10:39
Cevap :
Herkesin yemek pişirmeyi bilmesi gerekiyor Ayşegül abla. Ancak genelde erkeklerin çalışıp kadınların yemek yapması toplumu kalıplaştırıyor. Sağlıcakla...   03.09.2016 22:36
 

Gülerek okudum valla :))Malzeme göz kararı bu da yemekleri yaptıkça el alışıyor arada yap annen yokken değil de annende varken beraber yersiniz hem :)) malzeme oranlarını bölei çarpa azaltıp çığaltabilirsin hem :) neredeyse yemek tarifi vereceğim bak ben bile yapmadıkça unutuyorum AsiCan :) yılmadan denemeye devam , kolay gelsin :))

Tülay EKER 
 01.09.2016 12:20
Cevap :
Merhaba Tülay abla. Gülerek okuduğun bu yazığı yazarken az eğlenmedim elbette. Durumu oldukça mizahi buluyorum. Yemek yapmak biraz marifet biraz da el alışkanlığı diye düşünüyorum. Kadınların yanı sıra erkeklerin de bilmesi gerekiyor. İnternetteki tarifleri eleştirince makarna ve pilav tarifini ben vermiş bulundum. Sağlıcakla...  01.09.2016 23:32
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 380
Toplam yorum
: 853
Toplam mesaj
: 40
Ort. okunma sayısı
: 546
Kayıt tarihi
: 07.03.11
 
 

1984 yılında Tokat'ta doğdum. Şu anda İzmir'de yaşıyorum. İki yıldır yazdığım bir ortamda yepyeni..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster