Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '10

 
Kategori
Güncel
 

Danıştay, Karar Değiştirdi: 7. Sınıf SBS Yapılacak.

Danıştay, Karar Değiştirdi: 7. Sınıf SBS Yapılacak.
 

Önce, Danıştay'ın 3.11.2010'da aldığı bir karar üzerine yazdığımız yazının son bölümüne bakalım:

"Bir öğrenci velisi/ avukat, 7. Sınıf SBS'nin yürütmesinin durdurulması için Danıştay'a dava açtı.

Danıştay 8. Dairesi, oy çokluğuyla 7. Sınıf SBS'yi durdurdu.

Davayı açan Avukat Sevinç Özer, iptal kararı ile ilgili şunları söyledi:

‘Milli Eğitim Bakanlığı, bu yıl itibariyle kademeli olarak kaldırılmasına karar vermişti. Biz bu gerekçeleri incelediğimizde aynı gerekçeyle bu yılki sınavın da iptal edilmesi gerektiğini, aksi halde eşitsizlik olacağını düşündük. Mahkeme, eşitsizlik olacağı gerekçesi yürütmenin durdurulmasına karar verdi.’

Şimdi ne olacak?

Milli Eğitim Bakanlığı'nın itiraz hakkı var.

Bakalım, Milli Eğitim Bakanlığı, "itiraz hakkı"nı kullanınca, ne olacak?

Bekleyip göreceğiz.”

*****

Milli Eğitim Bakanlığı, itiraz hakkını kullandı, bekleyip gördük:

Gördüğümüz şu:

Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, 2010-2011 öğretim yılında yapılacak 7. Sınıf SBS’nin yürütmesinin durdurulmasına yapılan itirazı kabul etti.

Böylece, 2010-2011 öğretim yılında 7. sınıflar için SBS’nin son kez yapılmasının yolu açıldı.

Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, itirazı oy çokluğuyla kabul etti.

7. Sınıf SBS'nin 5 Haziran 2011'de yapılacak.

*****

Söylenecek söz kalmadı.

Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, son noktayı koymuş oldu.

7. Sınıf SBS’ye girecek öğrencilere başarılar dilerim.

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..