Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '08

 
Kategori
Siyaset
 

Danıştay ve Ergenekon

Danıştay saldırısı ve Ergenekon bağlantısı

Bloğumun başlığına bakarak, Danıştay saldırısı ile Ergenekon davasını, yanlı bir düşünceyle, ilişkilendirdiğimi sakın düşünmeyin.

Ergenekon iddianamesi henüz tam olarak açıklanmadığına göre, hemen bu hükmü vermenin doğru olmayacağını düşünüyorum. Ben, yalnızca görsel ve yazılı medyanın bize aktardıkları ile insanımızın nasıl yönlendirildiğini anlatmaya çalışıyorum.

Bilindiği gibi, Danıştay saldırısı, ülkede büyük bir gündem yaratmış ve saldırının, irtica ve şeriat düşüncesinin eyleme dönük bir olayı olduğu ileri sürülmüştür.

Bazı siyasi partilerin ve kimi çalışan ya da emekli bürokratların başını çektiği bir hareketlenme ve bunlara destek veren bazı medya gruplarının olayı kızıştırmasıyla olayın sorumluluğu, "irticaya destek verdiği" gerekçesiyle AKP hükümetine yüklenmiştir.

Hemen arkasından yapılan kitlesel hareketlenme ile, insanımız, laikler ve laik olmayanlar diye hemen ayrıma yönlendirilmiştir.

Danıştay saldırısının, irtica amaçlı olduğunu söyleyenler "laik"; bunun böyle olmadığını söyleyenler de "laik olmayanlar" olarak gruplandırılmıştır. Bu ayrım daha da genişletilerek siyasal alana aktarılmış ve hükümet "laik olmayanlar" grubuna sokularak, bu olayla ilişkilendirilmiştir.

Sonuçta, yargı da bundan etkilenmiş(ben öyle düşünüyorum) ve saldırıyı gerçekleştiren kişi, "Anayasal düzeni yıkmak üzere silahlı örgüt kurup yönetmekle" suçlamış ve saldırıyı yapan kişi, "ağırlaştırılmış ömür boyu hapis" cezasına çarptırılmış.


Ergenekon iddianamesinin, özetinin özetini yapan İstanbul Cumhuriyet Başsavcısı ise, Danıştay saldırısını Ergenekon davası ile birleştirmiştir.

Ben hukukçu değilim ama, ortada karışık bir durumun olduğu açık.

Herhangi bir suç işleyen bir kişi, aynı suçtan dolayı iki ayrı mahkemede yargılanır ve cezalandırılır mı?

Dedim ya, ben hukukçu değilim ama, en azından bu işlemin yanlış olduğunu düşünebilirim.

Eğer, Ergenekon iddianamesini okuyan İstanbul Ağır Ceza Mahkemesi, iddianame içindeki Danıştay saldırısını azmettirenlerin Ergenekoncular olduğuna karar verirse ne olacak?

İstanbul Ağır Ceza Mahkemesi, Danıştay saldırısının Ergenekon örgütü tarafından planlandığına ve azmettirildiğine karar verirse, Ergenekon örgütünü, aynen Ankara Ağır Ceza Mahkemesi gibi, "Anayasal düzeni yıkmak üzere silahlı örgüt kurup yönetmekle" suçlayacak ve büyük ihtimalle de, "ağırlaştırılmış ömür boyu hapis" cezasına çarptıracaktır.

Bekleyip göreceğiz.

Eğer, davanın görüleceği mahkeme, saldırının Ergenekoncular tarafından planlandığına ve yönetildiğine karar verirse, davanın lehinde ve aleyhinde olan çalışan ve emekli bürokratların, bir kısım siyasilerin ve taraflı yayınlarıyla halkı yönlendiren medyanın ne gibi bir tavır içinde olacağını doğrusu çok merak ediyorum.

Tekrar ediyorum, sakın yanlış anlaşılmasın; mahkeme Ergenekoncuları aklarsa, Ergenekon karşıtlarının da tavrını da aynı şekilde merak ediyorum.


cdenizkent





 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..