Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '16

 
Kategori
Deneme
 

Dar çerçeveden bakarsan her şey yanlış; geniş çerçeveden bakarsan yanlış dediklerin bile doğru

Dar çerçeveden bakarsan her şey yanlış; geniş çerçeveden bakarsan yanlış dediklerin bile doğru
 

CAHİL CESURDUR TEORİSİNİN İSPATI


Görüşlerimiz neden tartışılıyor, biliyor musunuz? Bakış açımız yanlış olabiliyor ya da konuya dar bir açıdan bakıyoruz. Özellikle dünyayı gezmiş görmüş entelektüel fikir ve sanat adamlarının çok az kötüsü/yanlışı (ayıbı/günahı) vardır. Tersi kişiler ise her şey ayıp günah.

Bunun nedeni entelektüeller konuya çok geniş bir açıdan, her yönünü dikkate alarak bakarlar. Kültürsüz bilgisiz insanların yaklaşımı “Katil, vur kellesini gitsin” şeklindeyken entelektüel adalet ilkelerine uygun hareket edilmesini ister.

Burada farkı yaratan kişinin kültürsüz bilgisiz oluşu nedeniyle konuya dar açıdan, entelektüelin ise sahip olduğu birikim nedeniyle geniş açıdan bakması yaratır.

Örneğin ben o kadar kültürlü bilgili değilim; ama olaylara geniş açıdan bakabilmek için kendimi zorluyorum.  Çünkü doğru bakış bu. Olaylara geniş açıdan bakarsanız her şeyi görürsünüz.

Ve ben diyorum ki olayı/durumu tüm yönleriyle görmeden hüküm yürüten kimselerin haklılığı tartışılır. Destekleyenleri çok olsa bile tartışılır. Dar açıdan baktığınız zaman kişinin o olayda haklı olabileceği ince noktaları göremezsiniz. Benim yazılarım anlaşılmıyormuş. Bu eleştiriyi çok alıyorum. Çünkü ben diğer insanların görmediği/göremediği şeyleri de görmeye çalışıyorum. Bilerek konunun dışına çıkıyorum. Çünkü görmek istediğim şey bazen dışarıda oluyor. Bu bakış açısıyla yüz kişinin suçlu deyip mahkûm ettiği birini siz suçsuz bulabilirsiniz.

Özellikle benim yazılarım çok tartışılıyor…”Olur mu canım böyle şey, sen saçmalıyorsun” tarzı eleştirileri çok alıyorum. Bunlar dar açıdan bakan kişiler. Benim gördüğümü göremiyorlar. Pekala ben de doğrudur yanlıştır der geçerim. Ama bir sorumluluğum var. Dünya kan ağlıyor. Nedeni ne? Nedeni işte bu? Adam halay çekmek ahlaksızlıktır diyor mesela.

Belli dini ve ahlaki disiplinlere tabi ya da kişiliği nedeniyle tutucu, şartlanmış kimselerde dar görüş olabiliyor. Adam kendini bağladığı o disiplinin dışına çıkamıyor. Örneğin Müslüman konuya Müslüman gibi bakar. Ama dünyanın 5,5 milyarı Müslüman değil. Bu durumda Müslüman gibi bakarak dünyanın sorunlarını çözebilir misiniz? Bakış açınızı genişletmelisiniz. Yani size insani bakış açısı da lazım.

Halaycı müdüre bütün ülke tepki gösterirken örneğin ben “Ülkede özgürlük var konuşabilir” dedim. Tabii ki düşüncesi doğru değil. Ama düşüncesini açıklayabilir. Hakkında soruşturma açılması son derece yanlış. İnsanlar düşündüklerini söylemeyecekler mi? İşte olaylara geniş perspektiften bakabilmek bu.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..