Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '11

 
Kategori
Güncel
 

Darbe ve balyoz davası

Darbe ve balyoz davası
 

Mahkeme balyoz davası ile ilgili yeni tutuklama kararı vermiş, hayırlı olsun vatana millete. Bu dava sürecini ilgiyle ve üzüntüyle izliyorum. Kafamda oluşan sorulara cevap arıyorum. Dikkatimi çeken bir husus, TSK içinde bu kadar ayyuka çıkmış darbe planlarından (iddialar öyle) dönemin Genelkurmay Başkanı ile Kara Kuvvetleri Komutanı'nın bihaber olmalarıdır. Kendimce soruyorum, peki sözü edilen darbe planlarında lider kim? Bu sorunun cevabını kim biliyor, böyle bir darbe girişimi lidersiz yapılabilir mi? Hem bir darbe girişiminden bukadar sayıda general ve subayların haberi olabilir mi? Başka bir deyişle, böyle cümbür cemaat darbe yapılır mı?

Islak imza bulunmayan bir bilgisayar çalışması hukuki bir delil sayılabilir mi? Savunma yapan komutanlar, bilgisayarda düzenlendiği belirtilen belgelerin düzenlenme tarihlerinde yurt dışı görevinde olduklarını ispat etmelerine rağmen mahkeme tarafından kaale alınmamasını düşündürücü buluyor ve olayda bir çapanoğlu olabilir mi diye düşüncelere dalıyorum. Elbette bu dava ülkemiz tarihinde önemli bir yer alacaktır. Acaba emekli Genelkurmay başkanı ile emekli Kara Kuvvetleri komutanı huzur içinde uyuyabiliyorlar mı, merak ediyorum. Yüzlerce silah arkadaşları halen tutuklu ve bu tutklamalara yenileri ekleniyor. Bunların ailelerinin ve yakınlarının çektikleri acıları farkedebiliyorlar mı, kendileri hakkında ne düşündüklerini tahmin edebiliyorlar mı, huzurlu bir yaşamları var mı, pek ihtimal vermiyorum.

Bugünkü iktidarın icraatlarına baktığımızda, gelecek seçimleri de kazanacakları garantiymiş gibi bir izlenim ediniyoruz. Yapılan haksız ve hukuksuz uygulamalardan bu iktidara oy veren yurttaşlarımızın da sorumluluklarının olduğunu düşünüyorum. Kamuoyuna baktığımızda pek de rahatsızlık duydukları söylenemez. Medyanın büyük çoğunluğu da objektif haber ve yorum yapmaktansa, iktidarın her yaptığını kayıtsız şartsız övmekte, böylece yanlış işlemler doğruymuş gibi sunulmaktadır. Yaşta basit bir oturma düzeni değişikliğini, demokrasinin zaferi gibi gösterebilmektedirler.

Temennim, bu yargı sürecinin sudan sebeplerle uzatılmadan , dışarılarda üretilen sahte deliller beklenmeden makul bir sürede tamamlanmış olmasıdır. 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..