Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '09

 
Kategori
Siyaset
 

Davos çamaşır suyu

Değerli okurlar;
Son Davos olayı konusunda rahatsızlık duyduğum için buraya birşeyler yazmaz istedim.
Çünkü ülke olarak bunca sorunumuz varken başka ülkelerin sorunlarını çözmeye çalışmak, bu yönde aşırı efor sarfetmeyi, devlete masraf çıkartmayı şahsen doğru bulmuyorum (Gürcistan olayında da bu kadar çabaladık ama AB üyesi Fransa'nın kahraman olması dışında elimize ne geçti). Özellikle çok güçlü ekonomin olmadan dünyadaki sorunları çözmeye çalışmayı anlamsız buluyorum. Biz önce krizi atlatıp, ekonomimizi düzeltip belirli bir refah düzeyine ulaştıktan sonra bu işleri yapmalıyız.
Ayrıca Sayın Başbakanımızın bu uğurda birileriyle çatışmasını hiç doğru bulmuyorum. Gazze'de yaşananlar karşısında tepki göstermeyi doğru fakat bu denli hakarete varacak düşmanlık yaratacak derecede tepki göstermeyi yanlış buluyorum. Biz Başbakanımızı başka devlet başkanlarına diplomaside kullanılmayacak derecede ağır sözler söylesin diye seçmedik. Biz Başbakanımızı ülkenin onca sorunu varken başka devletlerin sorunuyla uğraşsın diye seçmedik. Şunu da belirtmek isterim ki eğer dünyada sözü dinlenen bir devlet olmak diplomatik ilişkilerle değil ekonominin güçlü olması, ekonomik yönden bağımsız olunması, iç huzurun sağlanması ile olur.
Şunu da belirtmek isterim ülkemizde terör onca yurttaşımızı çoluk çocuk demeden öldürürken yanına yanaşmaya çalıştığımız ülkelerde bugüne bugün bu katliamı protesto eden bir sivil veya diplomatik tepki oldu mu, en azından bir yürüyüş yapıldı mı?
Hayır olmadı, tüm bu devletler sizin kendi iç sorununuz diye kestirip attı hatta bazıları bununlada kalmayıp teröristleri kendi ülkelerinde beslediler, destek sağladılar. Ortadoğu'dan bu konudaki tek desteği Cumhurbaşkanı'na ağır sözler sarfettiğimiz ülke verdi. Kendi davamıza destek bulmadan başka davaları çözmeye çalışmanın pek yararı olacacığı sanmıyorum.
Bence oraya buraya yardım kampanyası düzenleneceğine kendi işsizlerimiz, krizdeki sanayimiz için yardım kampanyası düzelenlemek bence daha doğru olur. Yoksa ayranı yok içmeye atla gider çeşmeye pozisyonuna düşeriz.
Krizi atlatmak dileğiyle...
 
Toplam blog
: 2
: 331
Kayıt tarihi
: 10.07.06
 
 

Toplumsal olaylara duyarlı, Atatürk'ü lideri olarak benimseyen, Kurtuluş Savaşı ruhuna sahip bir gen..