Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '08

 
Kategori
Güncel
 

Davul şart mıdır?

Davul şart mıdır?
 

Ramazanda davul neden çalınır? Oruç tutan insanlara sahur zamanının geldiğini hatırlatmak için değil mi? Geçmişte çalar saat gibi, cep telefonu gibi aygıtların olmadığı dönemlerde davulun çalınması anlaşılabilir bir durum gerçekten, fakat günümüzde insanlara sahur zamanının geldiğini haber verebilecek bir sürü araç var.

Aslında bu yazıyı yazarken müslüman aleminin kutsal ayı olan Ramazan ile ilgili yorum yapmanın insanları rencide edebileceğini düşünmedim de değil fakat inanıyorum ki bu davul olayı en inançlı insanı dahi düşündürüyordur. Yani orucunu düzenli bir şekilde tutan bir kişi dahi "Hadi ben sahura kalkacağım için davul çalıyorda, pekiyi de oruç tutmayanın durumu ne olacak?" diye kendine soruyordur.

Sizi bilmem ama ben her davul çaldığında mecburen uyanıyorum ve bir kaç saat içindede gitmiş uyku hali bir daha geri gelmiyor. Davulcularda gerçekten bu işi artık o kadar ileri götürdülerki bir mahallede belli sayıda ışığın yandığını görmeden ordan kolay kolay gitmiyorlar. Hele dün gece bir davul çalındı ki teneke midir davul mudur ayırd edemezsiniz.

Hoşgörü dini olarak bilinen müslümanlıkta inançla ilgili olmayan ve tamamen insanları sahura kaldırmak için kullanılan bu yöntemin yerine çalar saat gibi uyandırma araçların kullanıldığı günler görmek dileğimle...
 
Toplam blog
: 251
: 916
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

İ.Ü Edebiyat Fak. Coğrafya bölümü mezunuyum. Lise, üniversite ve  öğretmenliğim boyunca yaşamı şi..