Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '10

 
Kategori
Anılar
Okunma Sayısı
927
 

Dayan Özkan!

Dayan Özkan!
 

Sağdaki gibi girdin, soldaki gibi çık kardeşim!


28 Ağustos’u 29’una bağlayan gece, saat 02.00 suları. Bilgisayar başındayım. Bir yandan internette dolaşıyorum, bir yandan da tezle ilgili bir şeyler karalıyorum. Ramazan geldi geleli hep yaptığım gibi, sahura kadar oturup, sahuru yapıp sonra yatacağım.

Facebook’ta bir şeylere bakınırken, ortaokuldan arkadaşım Fatih Afacan, Facebook’un sohbet özelliğini kullanarak mesaj atıyor:

“Dinçer, senin Diyarbakır’da filan hiç tanıdığın var mı?”

Ne arasın? Yok diyorum haliyle. Cevap veriyor:

“Yahu, bizim Özkan Yiğen’i vurmuşlar. Durumu ağırmış, son durumunu öğrenmeye çalışıyorum.”

Beynimden vurulmuşa dönüyorum.

“Fatih, oğlum ne diyorsun sen!”

Bir yandan da Google’a girip Özkan’ın adını aratıyorum. Ve bir anda aradığım haberi buluyorum:

28 Ağustos günü Diyarbakır’da iki aile arasında taşlı sopalı kavga çıkıyor. Polis kavgaya müdahale ediyor. Taraflar birbirinden şikayetçi olunca rapor için hastaneye gidilirken, ailelerden biri yolda pusu kurup araca ateş ediyor.

Kimsenin yaralanmadığı araçta bizim Özkan, başından vuruluyor!

Apar topar hastaneye kaldırılan bizim “Karaçaylı”, hemen yoğun bakıma alınıyor. Kurşun beyne kadar gittiği için alamıyorlar. Aldığımız son bilgilere göre 72 saat uyutulacak. Sonrası, ondan sonra belli olacak…

Neye uğradığımı şaşırmış bir halde boş boş monitöre bakıyorum. Sanki Özkan değil de ben vurulmuşum beynimden!

Özkan Yiğen… İlkokulu aynı okulda, ortaokulu aynı sınıfta okuduğum arkadaşım… Zaman zaman, hatta çoğunlukla kanlı-bıçaklı, zaman zaman, az da olsa canciğer kuzu sarması olduğumuz dönemler… İlkokulda bir teneffüse çıkarken, merdivenden indikten sonra arkamızdan kopan bir patırtıya dönüp bakışım. Özkan Yiğen’i boylu boyunca yerde yatar görüşüm. Kerata merdiven korkuluklarından kayarak inmiş, inişte de dengesini kaybedip başını yere çarpıp bayılmış. Palas pandıras hastaneye götürülüşü. Daha önceki yıllarda koşarak girdiğim tuvalette ayağımın kayıp yere düşmeme gülmesine sinirlenip, kalkıp ona iki tane çakışım, sonra da bir temiz sopa yiyişim.

Ortaokulda yaşadığımız “ispitçilik” tartışmaları. Plakası FP olan Din Kültürü öğretmenimiz Muammer Ulutürk’e ders ortasında “Hocam siz Fazilet Partili misiniz” diye takılıp hocayı çıldırtması. Üst aramasına gelen Ahmet Özer’in Özkan’a “Oğlum sen ne yapıyorsun, devamsızlığın 19, 5 gün oldu!” diye kükremesi. Liseden sonra bizim gazetenin eski bürosuna adaşı Özkan Pehlivanoğlu’yla gelip benle muhabbet edişi. Polis olma niyetini anlatması ve bana nasıl polis olunduğunu sorması. Sonra birkaç kez rastlaştığımızda ayaküstü yaptığımız sohbetler… Engin Bakır’la internette laflarken kulaklarını çınlatışımız. İzne gelip Engin’in evinde kaldığı akşamlar Engin üstünden selamlaşmalarımız…

Gözümün önünden bir anda film şeridi gibi geçti bunlar o gece.

Evet, Özkan biraz fırlamaydı. Biraz serseri ruhluydu. Zaman zaman dalaştık da birbirimizle. Ama benim okul arkadaşımdı! Kötü anılarımız kadar iyilerimiz de oldu!

Ve evet, Özkan dayanıklıydı. Nice kavgalara karışmıştı da hiçbir şey olmamıştı ona.

Şimdi de olmaz biliyorum!

Hadi be Özkan! Hadi, mahcup etme beni! Aç gözlerini! Kalk o yataktan!

Sen sadece görevini yapıyordun. O şerefsizlere, o kahpe pusuyu kuranlara inat, aç gözlerini, kalk o yataktan ki, sana kurşun sıkanlar utansın!

Hadi koçum! Hadi be Özkan! Dayan be!... Kalk ve yine muzip muzip sırıt bize:

“N’aaber len? Ehe he he! Öldüm sandınız di’ mi?! Ehe he he!”

Ekleme: Elim varmıyor bu satırları yazmaya, ancak kardeşimiz, 29 Ağustos'u 30 Ağustos'a bağlayan gece şehadet şerbetini içti...

Acımız çok büyük... Başımız sağ olsun. Rabbim mekanını Cennet, ruhunu şâd etsin...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 14
Toplam yorum
: 25
Toplam mesaj
: 6
Ort. okunma sayısı
: 963
Kayıt tarihi
: 22.05.09
 
 

24 Kasım 1983 tarihinde Çorum’un Osmancık ilçesinde dünyaya gelmişim. İlkokulu Merkez Atatürk İlk..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster