Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '17

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Dayanıklılık Bir Malı Tercih Etmemizi Sağlayacak Kadar Önemli Değil

Dayanıklılık Bir Malı Tercih Etmemizi Sağlayacak Kadar Önemli Değil
 

Bunlar dayanıklı köpek tasmasıymış, köpek ölünce herhalde boğazından çıkaracağız!


Belki de ilk bakılan şey bu, oysa tabii ki de yanlış. Her malın zaten normal kullanım süresi var, uzun süre kullanmak da ne demek

Hiçbir üründe ekstra bir dayanıklılık gerekmez. Bir ürünü kullanım süresinden daha fazla kullanabilirsiniz ama ya riskli/sağlıksız ya da konforsuz olur; eskimiş bir evde 5-10 yıl daha oturursunuz ne olacak. Ama işte keyifsiz mi olur, başınıza mı yıkılır…

Aslolan ürünün kullanma süresinde sorunsuz kullanılması. Gömlek bir yıl giyilecekse bu bir yıl içinde doğru dürüst giyeyim, önemli değil bir yıl yerine bir buçuk yıl giymeyim.

Denilir ki zaruret hallerinde böyle olmayabilir; fakirdir, ağır işlerde çalışıyordur(zor koşullarda) dayanıklı olması istenir, belki bu durumlar için…

Dayanıklı diye bir ürünü tercih etmem, dayanıklı diye bir mala fazla para vermem; tabii ki dayanıklı olacak para veriyoruz.

Bana göre dayanıklılık fiyatı artıran bir şey de olmamalı, ne yapacaksın Köygöçüren dağlarında yonca mı biçeceksin; Bağdat Caddesinde kız peşinde dayanıklı olmasa nolur…

İnsanlarımız bir şey alırken ilk dayanıklılığa bakıyor çünkü üretim sahtekârları var. Ama ben normal bir düzenden bahsediyorum ve böyle bir düzende dayanıklılık bir ürünü tercih nedeni olamaz.

Dayanıklı olduğu zaman diğer özelliklerinden kısma oluyor bu sefer de. Örneğin ürün elbiseyse model, renk, desen, çizgi, dikim… Çok dayanıklı olsun dersek elbise yerine çul çuval alırız.

Tabii malın ne olduğu da önemli. Yine de dayanabildiği kadar dayansın ne demek bir ayakkabıyı üç sene giymek, ayağında kokar. Bunlar yanlış fikirler. Normalde ne kadar gidiyorsa o kadar gitsin.

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..