Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '13

 
Kategori
Okullar
 

Dayatılan eğitim ve başarısız insanlar

Dayatılan eğitim ve başarısız insanlar
 

Hep tartışılır televizyonlarda, okullarda, insanlar arasında eğitim sistemimiz ne kadar doğru diye... Kimine göre çok yanlış, kimine göre ise doğru. Bu çıkarımı neye göre ve nasıl yapıyoruz? Bir ülkede eğitim sisteminin kalitesini, insanların kalitesinden anlayabiliriz. Kaliteden kastım ne mi? O insanların ilk önce insan olarak iyi yetişip yetişmemiş olması, toplumda diğer insanlara karşı saygısı, sahip olduğu hakların farkında olması, bilinçli bir birey olması... Bunlar ilk önce her insanda olması gereken, toplum olarak huzurlu yaşamanın şartları... İkincisi ise akademik ya da okul başarısıdır. Evet belki şöyle düşünenler olabilir; herkesin matematiğe, fiziğe, kimyaya yeteneği olmayabilir, çok da doğrudur. Herkesin başarısı bu üçgende değerlendirilmemelidir. Bunların içine resim, müzik, spor, tiyatro da dahil olmalı.. Ama ne yazık ki ülkemizde öyle değil. Matematiğe yeteneği olmayan ama çok güzel resim yapan hep geri planda kalıyor eğitim hayatı boyunca.. Bu da gösteriyor ki güzel sanatlara verilmesi gereken değer ülkemizde gösterilmiyor. Keman çalmak gibi matematik problemi çözmek de bir sanat aslında ama farklı değerlendiriliyor. Neticede güzel sanatlara yeteneği olan çocuklarımızın yeteneklerini geliştirmesine olanak vermiyoruz ve nice sanatçıları ne yazıkki kaybediyoruz. Resim yapmaktan hoşlanan ama matematik yapamayan çocuğa o şansı vermiyoruz... Bu da mutsuz ve başarısız bireyler yetiştirmemize neden oluyor. Bu da bizi sanat anlayışından yoksun bir toplum haline getiriyor...

 
Toplam blog
: 6
: 195
Kayıt tarihi
: 22.11.12
 
 

Yaşam koçu. ..