Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '07

 
Kategori
Psikoloji
 

DEAKK!

DEAKK!
 

Yeni bir örgüt değil.

Son birkaç yılda düşüncelerim, hayata bakış açım, okuduğum kitaplar, haberler vs..değişti.

Niye acaba? Daha bir felsefi düşünür oldum. İnsan psikolojisine girdim; kendi psikolojime de dışardan, şöyle yukardan bakmaya çalışıyorum.

Hatta buraya kayıt olurken ‘’Genel sağlık ‘’ kategorisinden giriş yapmıştım; ama bakıyorum ki Psikoloji yazılarım daha fazla olmuş!

Hatta burada ismimi bile değiştirdim. ‘’Sevgiii’’ bana daha bir anlamlı gelir oldu kendi adımdan:)

Peki iyi de nedir bu DEAKK?

Tam olarak nerede okuduğumu hatırlamıyorum? Ama bir şekilde aklımda yer etmiş ya da benim bir çıkarımım olabilir. Bilmiyorum?


D: düşüncelerimiz; sıklıkla değişir. Hatta tam aksi şeyleri düşündüğümüz zamanlar bile olur değil mi? Ama seçmek zorunda kalırsak, iyi karar vermemiz gerektiğini biliriz.

E:eylemlerimiz; düşüncelerimizden seçtiklerimizi eyleme dönüştürürüz. Eylem aşamasında belki de bizi bekleyen bir sürü soru veya sorun veya kolaylık vardır. Ama yaparız; sonucuna katlanacağımızı biliriz. İyi ya da kötü! Belki de iyi-kötülerimizi, doğru-yanlışlarımızı eylemlerimizle belirleriz farkında olmadan ya da olarak. Deneme-yanılma gibidir.

A: alışkanlıklarımız; uyguladığımız eylemleri bir daha yaparız bir daha yaparız. Alışırız. İyi de olsa kötü de olsa ya da hala ne olduğunu anlamasak da yapabiliriz. Belki ufak değişiklikler yaparız uygulamalarda. Belki de doğrularımız yanlışlarımız yer değiştirir küt diye bir anda.

K: karakterimiz; yavaş yavaş kemikleşiyoruz farkettiniz mi? Huyumuz suyumuz belli artık. Yaşla beraber daha da bir oturuyor alışkanlıklarımız. Rutin sıradan şeyler oluyor eylemlerimiz. Biz oluyoruz bu aşamada.’’Kendimiz’’ oluyoruz. Çevremizdeki insanları karakterlerine göre değerlendiriyoruz, seçiyoruz. Ne olduğumuzu biliyoruz. Kimin ne olduğu konusunda da kendimize göre bir yorumda bulunabiliyoruz.Büyüyoruz.

K; bunu hiç bilemiyoruz:) Kimse bilmiyor, tanrıdan başka.

Esasında biz kendi ‘’Kader’’imizi kendimiz belirliyoruz.

Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 71
: 2134
Kayıt tarihi
: 11.03.07
 
 

1979 doğumluyum. Severek ve isteyerek girdiğim tıp fakültesini bitirdikten sonra veterinerlik de oku..