Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '07

 
Kategori
Aile
 

Dedem ve babaannem

Küçükken yoksulduk. Aç kalmadık ama sıkıntılı günler geçirdik .İki odalı bir evde ana, baba , beş kardeş ve çocuklarını arasında dolaşımli kalan babaanne ve dede ile birlikte yaşam geçirirdik. Dedem bizim yoksulluğumuza üzülür, küçük varlıklı oğlunu evinde kalmak isterdi hep. Gel gör ki amcamızın sevgili eşi ve çocukları dedemizi başlarından sağmak isterlerdi. Bazen filmlerde de olur ya onun gibi iste.

Bir gun dedem tekrar bize geldi. Bir kac gun sonra ben "Ben oglumun evine gidecegim." diye tutturdu. Caresiz babam goturdu. Ayni gunun aksami amcamin oglu o zamanlar TORNET dedigimiz elle itilen bir tur tasima aracina bindirip getirdi , onca varliga ragmen ...

Babaannemin durumu daha farkli idi . Erken bunadi . Bir ara dedemle o haliyle amcamlarin zoru ile yasamaya gonerildi kendi evlerine. Baska bir sehirdi Egenin incisi. Babaannem bize getirildiginde son gun gunlerini yasiyordu kaybettik onu. Sonra dedemi. her ikisinin bakimlarini rahmetlik annem yapti, makami cennet onun biliyorum .

Buradaki yaslilari gorunce zaman zaman eski gunler aklima geliyor . Ataerkil aile yasantinin izleri hala goruluyor burada . Evin buyuk oglu ana babaya bakmakla yukumlu.Amerika da tanigimi bir Japon hanim o zaman arkadaslik yaptigim esim icin "Sakin ha! Ozellikle evin tek ogluyla evlenme." demisti. Dinlemedim onu tabi ki . Ancak buradaki durumu yasanilanlari gorunce hak vermiyor degilim simdi . Gecimsizlikler, tek baslarina yasamaya calisan yaslilar ya da yasamini huzur evinde geciren yaslilar insanin icini sizlatiyor .

Benim esimin ailesi ile bir sorunum yok . Evlerimiz yan yana .esim babasina isinde yardim etmek zorunda . ben de saglikli oldugum surece onlara yardima hazirim . Yaslari seksene civarinda . Benden sagliklilar diyebilirim . Neden mi? Sabah bes alti gibi kalkar , sicaklar bastirmadan bahce isini hallederler . Sonra kayinpeder takim elbisesini giyip isine gider masanin basina oturur. "Sabah ciftciydim , simdi centilmen oldum." der . Bu aralar daha da erken kalkiyorlar .CELTIK zamani da . Topragi tohumlari hazirlamak .topragi suya doyurmak gerekli .Bir canak pirinc sofraya kolay gelmiyor

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..