Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '08

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
624
 

Dedeme mektuplar

Dedeme mektuplar
 

www.fenerbahce.org


Sevgili Dede,

Öncelikle Hoşgeldin Fenerbahçe’ye ve İstanbul’a... Dün havaalanında inerken seni gördüm, çok şıktın, öncelikle bunu belirtmeliyim. Senin için sarıdan nefret ediyor diye ilk dedikoduyu çıkarttılar hemen. Gerçi biz de kırmızının yanındaki sarıdan pek hoşlanmayız, gör bak lacivertin yanındaki sarıyı ne de çok seveceksin... En azından açılış olarak mavi kravatla başlamanı da takdir ettim ama.

İsmin bizimle anılmaya başladığından beri söylediklerini takip etmeye çalışıyorum. Merak etme akbaba gibi bizim medya ordusu da seni takip ediyor. Bir lafını yakalayıp günlerce konuşmak için sabırsızlanıyorlar. Ki bizim pierparemiz Van Hooijdonk onlara “quality turkish media” diyor. Ama çok mutluyum ki söylediklerin ve duyduklarım hep çok anlamlı cümleler. Bu nedenle seni bir kez daha tebrik ediyorum.

“Teknik direktör olarak sahip olduğum özelliğim, futbolcularla ve çevremle iletişimim. İspanya’da sorunum yok. Ama Türkiye’de beni iyi anlamamalarından korkuyorum”

Mesela Marca’ya verdiğin bu demeç ne kadar güzel, ilk dakikadan doğru bir teşhis koymuşsun, teşhiş ne kadar doğruysa tedavide o kadar kolay olacaktır.

Yine Vatan gazetesinin Marca’dan aktardığı habere göre “Sizi bir kahraman gibi karşılayacaklar, biliyor musunuz?” şeklindeki sorusuna verdiğin yanıt “Bana da öyle diyorlar. Futbolu çok sıcak olarak yaşayan bir ülke Türkiye. Avrupa Kupası’nı kazanarak gittiğimden, karşılamanın önemli olması normal.” Diyerek olaylara objektif ve mantıklı yaklaşman ve şovenist tutum içine girmemeni de takdir ettim...

Sevgili Dede,

Bugün Fenerbahçe ve İstanbul’daki ilk gününde Fenerbahçe’nin bir Cumhuriyet olduğunu yaşamaya başlayacaksın, Allah yardımcın olsun...

Türkiye ilginç bir ülke’dir dede, burada siyaseti de futbol’u da sokaktaki herkes konuşabilir. İşin ilginç yanı buradaki herkes hem teknik direktör hem de başbakandır. Vallahi bak doğru söylüyorum, bu ülkenin başbakanı bile aynı zamanda futbolculukdan jübile yapmış birisidir...

Bu yüzden yarından itibaren gazetelerde senin oynattığın ve oynatmadığın isimlerle tartışılman bir tarafa, yaşın da devamlı gündemde olacaktır. Senin ne kadar dinç olduğun hatta ispanyolların seni havaya fırlattıklarını bile unutacağız. Üstelik, koca İspanya’ya 44 yıl sonra şampiyon ünvanı aldırdığın da unutulacak ve hep yaşını konuşacağız...

Türkiye'de ilginç adamlar çıkıp senin halef’in Bosque’ye “kasap” bile demişlerdi zamanında... Senin İspanyollar koskoca Real Madrit’i emanet etmişler, şimdi de Milli takımı vermeyi planladıkları bu adama, burada “Yeniköy Kasabı” diyecek kadar futboldan anlarlar...

Torunun olarak bunları bilesin diye yazıyorum ama sen zaten bu tip tartışmalara açık ve inatçı bir adamsın bilirim. Burada da hazır ol, mesela Alex’i kesip kesmeyeceğinin teorileri başladı bile şimdiden.

Sana birazda güzel şeylerden bahsedeyim Dede.

Bir defa sadece takımına değil, kulübüne kalpten bağlı müthiş bir taraftarı var bu takımın. Mayıs’da ligler biter ama Mayıs bitmeden bu taraftar 25 Bin kombineyi siler süpürür kuyruklar oluşturup. Kulübe destek için yaz kış yağmur çamur demeden heryerde varlar. Maçlarını 52 bin kişilik “mabed” dedikleri yerde oynayacaksın. Bu mabede çıkan her Fener’li zaten “hacı” sayılıyor bu cumhuriyet’de dede. İstersen söz verdiğin o yolu yürüme ne dersin ?

Bu taraftar çok ilginç’dir dedecim. Çok bağırıp, gürültü etmez, şarkılar çok söylemezler belki ama merak etme seninle birlikte maçı yaşarlar. Takım gol atması gerekirse onlar devreye girip takımı ateşler sonunda gol’ü attırırlar. Gerekirse hakemi’de rakibi’de boğarlar...Sahaya 12 kişi çıkması da bu yüzdendir işte. Bu nedenle de 12 numaralı formayı verecek futbolcu bulamazsın bu takımda, 12 numara taraftarındır dedecim. Sen bilirsin dede, başka yerde varmı 12 numarayı taraftara veren bir takım ?

Fakat bazen asabidirler, kötü oynamaya değil, ama koşmamaya mücadele etmemeye çok tepki gösteririler. “maraton alt tribün”e dikkat et dedecim en çok orası “posta” koyar adama...

Ama merak etme bu taraftarın gönlüne girdin mi de çıkman biraz zordur. Sevgileri sana herşeyi unutturur...

Neyse Dede’cim mektubuma son verirken sana tekrardan başarılar dilerim. İstersen sen bu söylediklerimin hepsini at çöpe gitsin.

Zaten sen ne güzel demişsin ;

“Futbol bu. Her yerde aynı. Kazanırsan başarılısın, kaybedersen başarısızsın”

Haydi Aragones Fener için es...

Ahmet ÇELİKSÜNGÜ
04.07.2008

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ahmet Abi, Adam iyi birine benziyor ama Zico'nun yerini tutabilecek mi bilmiyorum. Çok sevdiğim bir adamdı, futbolcu dostuydu, centilmendi, herkes tarafından takdir ediliyordu ve tam verim almaya başlayacağımız dönem gelmişti, bizim balta! gene yolladı kafasına göre, artık ben anlamıyorum bu adamı ya!!!!!

Orçun Orgül 
 05.07.2008 9:59
Cevap :
Merhaba Orçun kardeş, önümüze bakalım artık gelecek başarıları bekleyelim. İnanıyorum kaldığımız yerden devam edeceğiz.  06.07.2008 14:10
 

Ahmet Celiksüngüden masallar dinlediniz . Simdi gelelim gerceklere Cildiriin Cildiriiiiiinnn CIMBOM icin CILDIRIN ... :-)))

Ünal GÜL 
 05.07.2008 1:23
Cevap :
Gül, Ünal gül, son gülen iyi güler...  06.07.2008 14:09
 

Ligde ya 1. ya da 2. oluruz yine de avrupada bir yarı final diyorum.

Selim Bayraktar 
 04.07.2008 21:49
Cevap :
İnşallah...Bende inanıyorum...  06.07.2008 14:08
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 252
Toplam yorum
: 490
Toplam mesaj
: 89
Ort. okunma sayısı
: 934
Kayıt tarihi
: 17.03.08
 
 

74'ün İstanbulunda, Sultan şehri Üsküdar'ın, kız çocuklarına "Zeynep" erkeklerine "Kamil" adı kon..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster