Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '08

 
Kategori
Şiir
 

Dedi tanrı

Dedi tanrı:
Ey güneş!
Haftanın yedi gününden birisini
Harcadım seni yaratmaya
Kaç yıdız toplamından çok
Emek ve değersin sen.
Ki, o kadar çok aydınlatansın.

Dedi tanrı:
Ey adem!
Haftanın yedi gününden birisini
Harcadım seni yaratmaya.
Dünyanın her yerinden
Beyaz ten
Sarı ten
Esmer ten
Olasın diye toprak
Toplattım meleklerime.
Sana secde etsin diye iblis
Ki, ateşten yaratılandır o.
Ve sen suçluca ve aptalca
Teninin dölü için
Yani toprak için
Epiküros neferi sen,
Teninle aydınlığı
Balçıkla güneşi yani
Sıvayamazsın.

Aydınlanasın diye
Sen, sen olasın diye
İblise secde ettiresin diye.
Ademe kıyasın diye değil
Karanlığı yakasın diye hiç değil,
Cıvımayasın diye
Adam olasın diye
Yarattım seni.

Dedi tanrı:
Ey adem!
Aklını kullan.
Adıma andolsun ki;
Senin sana yapmadığını
Senin dünyaya yapmadığını
Ben sana yaparım...

 
Toplam blog
: 195
: 404
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

1956 Tunceli doğumluyum. 1975 Erzincan lisesi mezunuyum. 12 eylülün anti-demokratik uygulamaların..