Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '12

 
Kategori
Mizah
 

Dedikodu okudun mu...?

Dedikodu okudun mu...?
 

Eskiden Kadınlar camdan cama bağırırlardı:
- Huhu komşuuuuu, duydun mu gııız...
- Neyi ayol..!
- Necla'nın kocası dün gece eve sarhoş gelmiş... Bir gürültü bir kavga... ayy benden duymamış ol, emi gıız..

Erkekler dedikodu etmez mi? Onlar da kahvede kaynatırlardı.
- Memed'in oğlu karşı köyün gızı ile fingirdiyormuş.
- Deme... Vallaha mı?
- Vallaha dün görmüşler, ama benden duymuş olma!

Ayrıca bizim Türk insanına has bir hastalıktır bu. Dedikodu edeceği zaman hemen konunun ardına bir "ama benden duymuş olma" eklerler.
Deyince ne oluyorsa artık...

Bazıları da "benim bu yaptığım dedikodu değil ki, duyduğumu anlatıyorum sadece" diyerek tuhaf bir mantık anlayışı sergiliyor.
Gazetecilik yapmış oluyor kendince zaar...
Vah vah...

Yahu kardeşim ne uğraşacaksın kahve köşelerinde; Aç Facebook'u yaz! Zaten herşey otomatik.

Misal Elif bacı'nın sayfasına birşey mi yazdım, anında 1850 kişi sayfamda okuyor.
"Mustafa Elif'in sayfasına 'merhaba' yazdı" diye.
Yahut Gamze'nin sayfasında birşey mi beğendim. "Mustafa Gamze'nin Video'sunu beğendi" diye yetiştiriyor.
Yahut Alman bir arkadaşın sayfasında "Ne haber Patates" mi dedim, utanmaz makine, tercümesini anında yapıp herkese kendi dilinde yetiştiriyor, hain Facebook...!
Aynı an da 1850 kişi bunu okuyor. Onlar da artık kendi sayfalarında "Mustafa Gamze'nin Video'sunu beğenmiş" diyor mu, orasını kestiremiyorum.
Diyorlardır zaar, ne bileyim ben!

Misal bakın ben şimdi Facebook sayfama aynen şunu yazdım "Dedikodu okudunuz mu?" diye.
Bak gör şimdi neler neler olacak.
Cıks Yok.., Ufo'lar gelip bizi cici gezegenlere götürmeyecek.
Birazcık dedikodu edecüh o kadar!
- huhu komşu duydun mu, misali!

Facebook..., zaten adında hayır yok!
Yüzüne şeydiğim der gibi, tövbe tövbe...!

Ha bu arada bizim uyuz geçen bana bir güzel fırça çekti neme lazım. Kendisine:
- Ya bizim ailede biri şöyle birşey anlattı, demeye kalmadı, bana:
- Sen Dedikoduya mı başladın, ayıp ayıp. Sana ne el alemin ne yaptığından, çok ayıp... Utanmıyorsun değil mi, vah vah senden beklemezdim, diye bir güzel benzetti!
- Yahu ailem...., diyecektim ama...
Gözünü yumdu ağzını açtı, ben nasıl dedikodu yaparmışım da, vay efendim niye öyle şeyler anlatırmışım da, bana neymiş de, felan da filan da...
Anlayacağınız, ağız tadıyla bir dedikodu ettirmedi.

Bende Facebook sayfasına yazmazsam...!

Mustafa Çelebi

 

 
Toplam blog
: 103
: 2332
Kayıt tarihi
: 31.10.09
 
 

1974 Almanya- Krefeld doğumluyum. Aslen Malatyalıyım. Lise mezunuyum ve Web tasarımı ile uğraşıyo..