Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '16

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Değer ağırdır..

Değer ağırdır..
 

Elbette ki İlkokul'dan Lise'ye kadar bana eğitim ve öğretim veren tüm öğretmenlerimin büyük payı vardır kendi üretmeye çalışmış olduğum çocuk gömleklerimin Afrika'da Irak'ta Moskova'da İrlanda'da satılıyor olmasında. Gerçi son bir yıldır dünya politikası yüzünden işlerimiz iyi gitmiyor o ayrı konu.

Öğretmenlerim kadar belki de daha fazla rahmetli amcamın desteği olmuştur bugün kendi markamı oluşturmamda.

Ha, Lise son sınıfta okurken kararımı vermiştim tekstil-konfeksiyoncu olamaya ama beni bu düşünceye sevk eden amcam olmuştur, zira 5 yaşımdan itibaren yanında tıpkı usta çırak ilişkisi gibi beni yetiştirmişti.

Amcam sadece ustam gibi değil aynı zamanda hayata dair bilinmesi yapılması ve yapılmaması konularında adeta öğretmenim gibiydi.

Ölümcül hastalığının son günlerinde "çocuklarımı sana emanet ediyorum" vasiyetiyle ebediyete göçmüş olan rahmetli amcamın nasihatlarından biri de "herhangi bir tartışma veya kavga esnasında biri deli gibi hareket ediyorsa, diğeri veli gibi davranmalıdır, çünkü ne oluyorsa insanın sinirli anında oluyor"

Amcamın bu sözünü hiç bir zaman gözardı etmedim ve etmeyeceğim.

*

Amcamın çokca örneklerle nasihatları olurdu dükkanda yanında çalışmaktayken. İnsan ilişkilerinin sıcak olduğu o dönemlerde akla bile gelmeyen konularla ilgili hiç nasihatta bulunmazdı amcam, ihanet gibi mesela nankörlük gibi mesela.

Şöyle nasitta bulunmasını isterdim mesela amcamdan; "Nankör insanları mutlu etmek zordur, hep verirsin verirsin yaranamazsın!"..

Veya; "Haddinden fazla değer verme insanlara. Gereğinden fazla israrla değer vermeye çalıştığında istisnasız herkes yani kim olursa olsun en yakının dahi seni pişman edecektir"..

*

Merhum amcamın dönemini çok iyi anlayabiliyorum aslında. Kapitalist sistemin bizlere dayatmış olduğu bireysel bencilliği elbetteki idraki içerisindeyim ama "beynini kullan" diye bir terim var bilirsiniz.

Algıla bazı şeyleri değil mi? 

İyilikleri unutma değil mi?

Hiç bir becerin yokken seni adam eden adama saygı duy hiç bir iyilikte bulunamıyorsan da değil mi?

*

Değer verme konusu da öyle..

Seni aptal salak yerine koyan insanları affetmek ne kadar doğruysa, o gibi insanlara mesafe koymak da o derece doğrudur. Mesafe koymazsan vermiş olduğun değerden dolayı pişman edecektir seni günü geldiğinde çünkü değerin ne anlama geldiğini bilmez. Bilir de işine gelmez.

Değer ağırdır çünkü, taşıyamaz!.

 

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..