Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '14

 
Kategori
Dostluk
 

Değer veren dostluk

 

Sevgili dostum,

Hadiste  Peygamberimiz der ki “ Sana, ona değer verdiğin gibi değer vermeyen insanla dostluk kurma” . Bunun hadis olmadığını  iddia edenler varsa da çok kaynakta geçer bu söz ve ben severim. Ne güzel bir sözdür.

Karşımızdaki insan  O’na değer   vermemizi beklerse, aynı değeri onun da bize vermesi gerekir. Allah katında insan olarak herkes eşittir. Ne kadar farklılıklarımız olsa da özümüz İnsan. Ortak paydamız insan olduktan sonra, bunun bilincine erdikten sonra  hayat çok rahat geliyor bana.

Canım dostum,

Geçtiğimiz günlerde  okuduğum bir kitapta evrenin ilahi dilinden bahsediyordu . Diyor ki “ başımıza ne gelirse  insana değerinden daha fazla değer vermekten gelir.” Bu felsefeyi bunca sene ben bilmezdim ama fark edince anladım ki, kime olduğundan fazla değer vermişsek, onlarda  “ nasıl olsa bize değer veriyor, biz ona değer vermesek de olur”  mantığıyla bize daha az  değer vermişler. Bu felsefeyi yaşamaya başladıktan , yani değer verene, bize  değer verdiği değer kadar değer verince hayatta çok şey yoluna  girmeye başladı.

Sevgili dostum,

Şimdi anlıyorum ki, sağlam dostluğumuzun temelinde yatan gerçek, birbirimize gerektiği şekilde değer vermemizden geçiyor. Yani sen bana , ben sana gereken değeri verince dostluğumuz da sağlam temellere oturuyor. Evrenin ilahi bir yasası da böylece yerine gelmiş oluyor.

Sevgili dostum,

Ne yazık ki her şey değer vermemekten , değer bilmemezden geçiyor. İnsanların da  bir insan olduğu şuuruna vararak kimseyi kendimizden aşağıda ya da yukarda görmezsek o zaman hayatta  insan olmamızın şuuruna ereriz. İnsan , insan olarak değer kazanır ve  bu erdemlerde güzellikler, kibarlıklar, bağışlama , af etme, inmsana yardıme etme, en büyük yardımı da kendimizi anlayarak kendimize yardım etmekle  yaparız.

Sevgili dostum,

Başkalarının her istediğini yapmak zorunda değiliz. Bunun bilincinde olarak  bazı şeyleri red etmek ve  bununda insanları red etme olmadığını da iyi anlatırsak o zaman hayat bize güzel gelecektir mutlaka.

Sevgili dostum,

İnsanlarla uğraşmak yerine, sevgi ve bilgi, ilgi ile şefkat konularında bir araya gelmek , onları baştan savmak yerne dertlerine merhem olma yolunca çaba harcarsak o zaman kırgınlıklar dargınlıklar olmayacak ve hayat güzel geçecek muhakkak. Bu da evrenin ilahi yasasında var ama bu yasaları gerçekten anlayan insan  için.

Canım dostum ,

Hayat zor değil. Evrenin ilahi yasalarını yani emir ve yasakları bilen ve uygulayan insanlar her zaman rahat eder. Dostluklarda da  bu yasalara dikkat edersek  hayatımız da  daha bereketli ve  huzur dolu olacaktır.Bizim dostluğumuzun sağlam olmasının sebebi  bu bence.

Fazla söze gerek yok.

Daha  sevgi ve bilgi dolu dostluklarımız olsun inşallah.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..