Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Değerinden fazla değer vermeyeceksin!

Değerinden fazla değer vermeyeceksin!
 

Sizce değer nedir? Bir fiyatmıdır? Yoksa bir insanın ederimidir? Geçen gün bir münakaşa sırasına, muhterem kişi hakkından fazla değer vermiyeceksin verdin mi tepene çıkıyorlar dedi. Söyledi de ne oldu tabi benim aklım orda takılı kaldı. Acaba kim kime fazla değer verdi? Söylediği gerçekten doğru: ama bir insan, değer veriyorum dediği kişiyi yaşantısında yok kabul ederek, hiç düşünmeden çiğneyip geçiyor, onun hoşlanmadığı şeyleri yapıp üstüne bir bardak kola içiyorsa bu konuda kim kime fazla değer vermiş irdelenir. Bende otur kızım bunu da yaz bir araştırma yap bakalım. İnsana değer nasıl biçilir, bir kıstası veya kriteri var mıdır?Yoksa herkes istediği ölçülerimi kullanır. 

Değer dediğin bir insana verilebilecek en büyük onurdur. Bunu sözle değil özle vermek gerekir, diye düşünüyorum. Sana fazla değer verdim, aslında hakettiğini vermem gerekirdi. Ne demek şimdi bu? Bana verilen değer fazla geldide ben şımarıp yoldanmı çıktım. Yoksa bana verdiğin değeri görüp takdir ederek kat be kat sana artı olarak dönmedi mi? İnsanoğlu bazen bir hışımla söylediği sözün aslında ne manaya geldiğini bilmeden pat diye söyleyiveriyor. Böyle pat diye konuşanları ne demeli bilmemki, bu lafının dönüp dolaşıp ayağına takılacağını bilmesi gerekir. Değer eğer anlam taşıyorsa güzel, ben senin değer verdiğin biriysem, senin için önemli olmalıyım değil mi? Benim kırılacağım, yara alacağım şeyleri bilip dikkate almış olsaydın, ben o zaman bana verilen değerin gerçek olduğunu anlardım. Beni incitip, kırarak, hayatında yokmuşum gibi başına buyruk hareket ederken sen, ben zaten sendeki değerimi anladım ki, fazla değer verdim diyorsun, aslında hiç vermemişsin. Değer verilen bir eşyayı bile insan zarar gelsin istemezken, insan nasıl olur da değer veriyorum dediği kişinin mutluluğunu ve hayallerini bozar. Karar verdim bundan sonra kısasa kısas değer gördüğüm kadar değer göstereceğim. Herkesi hak ettiği değeri vereceksin ne bir eksik ne bir fazla kararında ve kıvamında olmalı. O zaman belki o anlamını bilmedikleri değer kelimesinin anlamını öğrenirler. 

 

 
Toplam blog
: 173
: 568
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Kamuda çalışıyorum, dünyalar tatlısı üç tane yavrum var. Burda bulunmamın sebebi hayatı sizlerle ..