Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '20

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Değerlendirmelerimiz Doğru MU

Türk Halkı olarak

Bağlandıklarımıza nasıl bakıyoruz

 

Örneğin

İslam’a

Siyasete

Eğitime

Kendimize

İlişkilerimize

Yaşama

Nasıl bakıyoruz

 

Körü körüne mi

Akıl ve mantık süzgecinden mi

Yoksa

Uydum sürüye şeklinde mi

 

Bu bakışta

Hiç şüpheleniyor muyuz

 

Benim

Bir matematik öğretmeni olarak

Kendi bakışım

Akıl ve mantık süzgecinden geçirilerek

Ve de şüphe duyarak oluyor

Bu bakışı herkese öneriyorum

 

Ve diyorum

Düne sıkı sıkıya bağlanıp kalmayalım

Dünü yaşamak

Yarınlara yarar sağlamaz

 

Aslolan

Dünü gözden geçirip

Olumsuzlukları temizleyip

Yarına öyle katılmaktır

 

Ne diyor Mevlana Büyüğümüz

“Dünde olan ne varsa dünde kaldı

Bize bugün yeni güzel şeyler lazım”

 

Bu bakışa göre

İnsanlık bağlandıklarının

Evrensel boyutuna bakacak

Herkes için geçerli olanı ele alacak

Onu yarınlara hazırlayacak

 

Dünde olan dünde kalır

Dünün güzeli yarının da güzeli olmaz

 

Yarının güzeli

Dünün güzelinden güzel olacak

 

Yoksa

İnsanlık pinekleyip kalır dünlerde

Bu da bir şeye yaramaz

 

İnsanın yaratılış naturasında

Yarınları güzel yapmak vardır

 

Bu da şu

İnsan daima

Güzel düşünecek

Güzel söylemde bulunacak

Güzel tutum ve davranış gösterecek

 

İşte bu işlev sonsuza ıraksar

Daima güzellik yaratır

 

İnsanlık daima daha güzel yaşam sürer

Daha mutlu daha uzan yaşar gider

 

Bu işlevsellikle

İnsanın organ ömrü uzar gider

Her insan da uzun ve mutlu yaşam sürer

 

Aslolan bu

İnsanlık beraber mutlu olmalıdır

Ne diyor bir atasözümüz

“Birisi yer öteki bakar kıyamet ondan kopar”

 

Bu bağlamda

İnsanlık kendine sevdiklerine

Evrensel ölçütlerle bakarsa güzeli görür

 

Ve de

İslam’a ve siyasete de

Geleceğe dönük bakmalı insanlık

 

Allah öğütlerinin

Güzel düşünceyle

Güzel söylemle

Güzel tutum davranışlarla

Sonsuza kolayca ıraksayacağını anlamalı

 

Allah öğütlerinin güzellik yaratıcılığını

Yakın ve uzak zamana uzanmasını sağlamalı

 

Yüzünüz hep güleç olsun canlarım

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..