Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Değerlerimizi Kaybettik Hükümsüzdür…

Değerlerimizi Kaybettik Hükümsüzdür…
 

Bugün 10 Kasım bu ülkeyi bizlere armağan eden öldü ölecek denen hasta adamı dirilterek tarih sayfalarına altın harflerle yazılan önderimiz Mustafa Kemal ATATÜRK’ü ebediyete uğurladığımız gün…

Bugün yapılan törenlere bakıyorum halktan törenlere iştirak edenler belli bir yaşın üzerinde olan insanlar. Genç nesil yani bizler ise ne yapsak ta şu törenlerden kaçsak çabasındaydık. Bazı arkadaşlarımız tören olduğunu bildiği için okula geç geldiler, bazıları da tören için dışarı çıkıldığında alışveriş merkezine giderek törenden kurtulmayı denediler…

Biz ne oldu da bu hale geldik. Milli değerlerimizi milli duygularımızı nasıl kaybettik. Siz büyükler mi, bize anlatamadınız yoksa bizler mi, anlayamadık.

Geçenlerde en büyük milli bayramımız olan Cumhuriyet bayramını kutladık. Efendim bu gün hava yağışlı Pazar kutlarız, olmadı canım pazartesi ne acelesi var ki, elbet kutlanır. İşte milli değerlere saygı bu halde şimdilerde peki bunun nedeni ne? Düşündükçe yaşadıkça insan olarak kendimden utanıyorum. Efendim istiklal marşı okunmasa da olur. Hani bir sigorta reklamı vardı, kaldırdılar. Erzurum depreminden sonra evi yıkılan bir köylü amcamız ile Atamız arasında geçen bir konuşmada köylü amcamızın yardım için gereği yok paşam biz yeni bir ülke kurduk, yedi düvelle savaş ettik ülkemin daha çok ihtiyacı var diye kendi yaralarını görmezden gelen o milli duygu nerede?

Okullarda eğitim alan bu genç nesil günden güne nasıl oldu da milli duygularını eriterek yok etti. Bizler nerede hataya düştük, siz büyüklerimiz neden elimizden tutup bizleri bu hatalardan çekip çıkarmadınız. Nerede o Avar öğretmen ülkeye, milli duygulara sahip çıkacak nesiller yetiştirmek için dağ köylerini dolaşan…

Düşünüyorum, bugün bizler ne hallere gelmişiz, ya diyorum bizden sonrakiler, onlar ne olacak…

Milli duygular tarih dersinde bir konu olarak okutulacak her halde zamanla, bu duygularla ülkeye hizmet edenler ise tarihin tozlu sayfalarına gömülecek beklide ve en önemlisi Millet olmayı yitiriyoruz…

Daha nereye kadar gidilecek, neler feda edilecek menfaatler uğruna… Çıkar savaşlarında neleri kaybedeceğiz ve sonumuz ne olacak millet olmayı unutunca…

Önce insan olma değerlerimiz alındı elimizden, arkadaşlık, dostluk duyguları şimdi millet olma değerlerimiz alınmakta… Bakalım yarın sıra hangi değerlerimize gelecek…

Ama unutulan bir şey daha var oda bu milletin damarlarındaki asil kanın değeri ve o değeri elimizden almaya gücü yetmeyecektir kimsenin…

Silkinip kendine gelme zamanıdır Türk Milletinin ve gaflet uykusundan uyanıp ülkesine ve milletine sahip çıkma zamanıdır geç olmadan.


Saygılarımla

Burçak YAZICI

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..