Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '11

 
Kategori
Günübirlik Turlar
 

Değirmendüzü Treking gezisi

Değirmendüzü Treking gezisi
 

O MANZARAYI SEYRETTİKTEN SONRA O TIRMANIŞIN HER ŞEYE DEĞER OLDUĞUNU ANLIYOR İNSAN.


Bugünlerde yaz havası artık sonbahara teslim olmak üzere.

Deniz, kum ve güneş olarak adlandırdığımız yaz tatilleri bitti. Uzun süredir görüşemediğim arkadaşlarımı ve doğanın en güzel yerlerinin saklı olduğu dağlık ve ormanlık alanları çok özlediğimi farkettiğimde anında Ayfer'i aradım.

- Ayfer, güzelim nasılsın.... herşey yolunda değil mi...? harika... yarın nerdesiniz... tamam iki kişi geliyoruz seninle dedim ve program konusunda attığı emali inceledim. Detayları okuduktan sonra bugüne kadar Geos turun farklı yerleri keşfi konusunda ne kadar iyi olduğunu kendi kendime tekrar onayladım :)

Pazar günü turumuza  benim yüzünden biraz geçikmeli başladık. Bir aksilik oldu ve gitmem gereken zamandan 20 dakika geçiktim (İlk buluşma noktasından biz  katılacaktık)  tüm arkadaşlarım benim yüzünden beklemek zorunda kaldılar hepsinden toplu olarak özür dileyerek, kendimi affettirmek adına dönüş yolunda kendi ellerimle sizlere kahve yapacağım sözünü verdim. Ki yaptımda :). Pınarcığım güzel arkadaşımda bana serviste yardımcı oldu, burdan da ona tekrar teşekkürimi iletiyorum.

Belli noktalardan arkadaşlarımız bindikten sonra :) eski arkadaşarımdan Çetin, Bülent, Fadile ve de Pınar'ı görmekten inanılmaz mutlu oldum... Sohbet ve diğer arkadaşlarla tanışma faslından sonra kahvaltı için İzmit - Yuvacık'da Karaaslan tesislerine doğru yol almaya başladık.

Yapacağımız treking ve diğer detaylar konusunda rehberimiz Ayfer bizlere gereken bilgileri aktardı. Aytepe- Soğukderee-Değirmendüzü kolajlı şeklinde toplamda 12km. bir yürüyüş yapacağımızı öğrendik. Zor mu evet zor çünkü çok ara vermiştim ama biliyorum ki bu zorluğa rağmen çok güzel anılarla ve fotograflarla  geri dönüş yapacaktım.

Geos turun  'Hayat Yaşanan Andır'. felsefesinibu gezide de doya doya yaşacağımızdan emindim.

Yuvacık'da ki tesisde aldığımız kahvaltı ve güzel bir sohbetin ardından yürüyüşe başlamak için araçla ilgili başlangıç noktasına ulaştık ve yürüyüşe başladık. Yürüyüşün başındayken  güzel yana yana gelerek ve sohbetler şeklinde gelişti. Her zamanki gibi ben arkadaydım :) çok hızlı yürüyemediğimden genelde arkadaki grubu ben oluştururum... Bugün benimle birlikte Çetin ve güzel arkadaşım Filiz'le birlikte devam ettik.

Yürürken farkına vardık ki böğürtlenler var yuppiii... herkes dalında meyve yemek adına bulduğumuz çalılıkları gözetleyip topladığımız böğürtlenleri :) paylaşmaya başladık. Bugün tanıdığım Abuzettin Bey ( ki gerçek adı Hayri) ben bir türlü ismini öğrenemediğimden o bana Rubiş dedi bende ona Abuzettin dedim  ha h ahha.... her seferinden arkadaşlar bunlar kim der gibi suratımıza baktılar :) Abuzettin bey benle topladığı böğürtlenleri paylaştı :) çok güzeldi. Yürüyüşe ilerledikçe Armut agacı ve elma ağaçları çıktı karşımıza Osman beyi'i bir araya elma agacına tırmanıdığı gördüm :) hepsi resimlerle tespit edildi herkes çocuklar gibi mutlu ve şendi. Hepimiz abartmadan sadece göz hakkı olarak birer tane meyve yiyerek başka zaman gelecek olan arkadaşlarımızı da düşünerek fazla abartmadık :)

Şu bir gerçek ki... doğadan dalında meyve yemek inanılmaz bir tad... minicik minicik elmalar ama inanılmaz tatlı ve suluydu :)  marketten satılan en pahalı elmayı da alsak sanırım aynı lezzeti almamız  mümkün değil.

Gün boyunca çok güzel anlar yaşadık. Grubumuzda hemşerim Nesrin hanımla tanıştım :) yürüyüşe ara verip dinlendiğimiz bir zamanda elinde bir poşet kuru kayısı görünce hemen gözlerim parladı kesin Malatyalı'dır dedim öylede çıktı. Çünkü orjinal işlem görmeden eski usul damda kurutulan kayısılar vardı elinde hepimizle paylaştı ve ordan sohbet ettik :) bir hemşerimi görmekten ve tanımaktan inanılmaz mutlu olmuştum. Günün en güzel zamanlarından biriydi.

Sevgi :) elinde profosyonel fotograf makinesiyle o güzel anları görüntüledi.

Çetin :) bir ara benim özel fotografcım gibi her güldüğüm anı yakalamış :) gördüğümde resimleri ben bile şaşırdım. Çok teşekkürler arkadaşım.

Beyhan hanım ile  o gün tanıştım Fadile'nin arkadaşıydı ama inanılmaz güzel sohbetlerimiz oldu. Maalesef kendisi bir aksilik yaşadı ve bileğini burktu. Çok üzüldük ve bizle devam edemedi.  Rehberimiz Ayfer onu dinlenebileceği bir mekana ulaştırdıktan sonra diğer arkadaşlarla birlikte yemek yiyeceğimiz tesise ulaştırmak üzere aracın şöförü ile telefonla irtibata geçip  yukarı çıkartı ve akşam yemekte yine birlikteydik. Bugün nedense aksilik bir birini izledi Nuray hanım ve ablası yürüyüşte biraz zorlandılar ve bizimle tüm parkuru tamamlayamadılar. Bu tarz sorunları çok nadirde olsa yaşanabiliyor. Ama o güzelim doğada kuş sesleri içinde doğanın içinde hamak keyfi yapmakta ayrı bir güzel.

Bizler toplamda 12 km 6 saat gibi güzel ve zor tırmanışlarla tamamladık.

Emel arkadaşımız çok sesszi ve çok sakin bir yapısı ile yürüyüşün en önünde Pınar'la birlikte tamamladılar. Pınar'a yürüyüş bitti dediğimizde yüzündeki olumsuz ifadeyi görmenizi isterdim bıraksak sanırım bir kaç km daha yürürdü. Bana mı sordunuz hayır devam edecek halim yoktu. Artık son sürünüşlerimdi benim ki :)

Serdar arkadaşımız kendini o kadar küçük görüyordu ki ben ve ekipteki tüm arkadaşlara abi ve abla diyecek kadar kendini :) ufacık olarak (yaş olarak) görüyordu. Ama bir ablası olarak hiç bir bayana abla dememesini kendim bizzat gün sonunda öğrettim ha ha h ah ha.

Herşeye rağmen parkuru bitirdik :) dinlenme ve keyif zamanı dedik ve dere kenarında ayaklarımı serin suların içine bıraktım: Bir baktım Fadile de orda :) ikimizde karşılıklı sessizce sadece akan suyun güzelliğine ve ayaklarımızın rahatlamasını hissetik.

Akşam yemeği ve vermiş olduğum kahve sözünü yerine getirdikten sonra akşam üzeri İstanbul'a dönmek üzere yola koyulduk. Geos tur ile bir günü böyle güzel ve olumlu  ve anılarla dolu geçirmenin keyfindeydi herkes.

Dönerken bir eğlence bir dinlenme biraz da Günalp arkadaşımızla teknolojinin faydalarını kullanarak 3g ile telefonda uzun uzadıya sohbetle bitirdik. Başka gezilerde bir arada olmak üzere herkesler iyi dilekleriyle ayrıldık.

Her zaman dediğimiz gibi Hayat Yaşanan Andır.

Sevgilerimle

Gelincik.

 
Toplam blog
: 110
: 2117
Kayıt tarihi
: 18.10.08
 
 

Kendimle ilgili ne yazabilirim diye düşündüm uzunca... Aslen Malatyalıyım.. İstanbulda yaşıyorum ..