Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '18

 
Kategori
Deneme
 

Değişebilmenin Gücü Adına

Değişebilmenin Gücü Adına
 

Geçenlerde bir bayan arkadaşımın isteği üzerine makyaj videosu izledim. Evet yaptım bunu, kanal ismi vermeyeceğim ama izledim. 

Arkadaşımızın iddiası kadınların her yönden değişebilmesi üzerineydi. Modifiyeli BMW videosu izlemektense bunları izlemenin bir erkeğin hayatını kurtaracağını iddia ediyordu. Doğrudur. İzlediğim makyaj videosunda kadın modifiye değil resmen baştan yaratılmış gibiydi. Kadın makyaj değil moleküler biyogenetik bir dna çalışması yapmıştı. Anası görse tanımazdı yani. 

Her erkek kadınların bir yönünü kıskanıyordur, belki birkaç yönünü kıskanıyordur. Şahsen ben kadının yaratıcılığını kıskanıyorum. Suratıma traş kolonyasından başka bir şey sürmediğim için oturup yukarıda yazdığım şeyleri kıskanacak halim yoktu herhalde. Daha öğretmenliğe başladığım ilk anlardan itibaren kıskanılası bir yaratıcılıklarının olduğunu görmüştüm. İlkokulda derslere girdiğim zaman çocukların kelime hafızasını güçlendirmek için beraber kağıt kesme, resim çizme, maket yapma gibi etkinlikler yapardık. Kız çocukları değme sanatçılara taş çıkaracak şekilde projelerini tamamlarlardı. 

Biz erkekler basit varlıklarız. Bunu anlamanız için yaşlanmayı bekleminize, Sokrates'i, Ploton'u okumanıza gerek yok. Elbette erkeğin de kıskanılacak yanı yok değil mutlaka vardır. Yalnız ben bir halimize isyan etmiyor değilim. Ayakkabıcıya giriyoruz küçücük bir reyon, mağaza giriyoruz minicik bir raf, kadınların suratlarına sürebilecek bir ton malzeme mevcutken erkeğin suratına sürebileceği tek şey traş losyonu. Lanet olsun dostum neden bu kadar basitiz diye geçmeden edemiyorum. Neyse ki atomu parçaladığımızı, nükleer enerjiler, binbir türlü icaatlar yaptığını öğrendim hemcinslerimin. Oh biraz da olsa rahatladım. Gerçi Cüneyt abimiz; atom fiziğine de profesörlüğe de lanet olsun, diyor ama olsun ben bu adamların varlığıyla biraz da olsa rahatlıyorum. :) 

Bayram nedeniyle kapalıydık, köşe yeniden açıldı. Bayramda 3 distopya okudum yakında eleştiri yazılarıyla tekrar edebiyata dalacağız. 

Sevgiler... 

 

 
Toplam blog
: 203
: 322
Kayıt tarihi
: 16.11.13
 
 

1991 İskenderun doğumlu. EMU Mütercim Tercümanlık, Amasya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezun..