Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '14

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Değişen anlatım

Değişen anlatım
 

26 Eylül Dil Bayramı Etkinliği ADD ALTINOLUK, Gürşen Kafkas, Türkay Korkmaz, Ali Seyhun 2010


Anlatım, dilden dile, kişiden kişiye göre değişir. Örneğin, “ Sinemaya gidiyorum. “ tümcesini Fransızca olarak, “ Ben gidiyorum sinemaya. “ diye söylemek zorundayız.

Kişi sayısı kadar anlatımda ayrılıklar vardır diyebiliriz. Bunun yanında bilgi alışverişini kalıcı kılan yazılı anlatımda :

Anlatım biçimleri :

Betimleme, öyküleme, tartışma/kanıtlama, açıklama

Düşünceyi geliştirme yöntemleri:

Tanımlama, örneklendirme, karşılaştırma, tanık gösterme, benzetme, nesnel verilerden yararlanma

Anlatım yolları :

Düz, dolaylı, öznel, nesnel, dolaylama

Bu üç başlık altında sıralanan dilde anlatımı yerinde kullanabilme becerisi anlatımı etkin kılar.

Bunların yanında:

Yazım ve noktalama,
Türkçe'de yer alan ses olayları  vb.

Tümü yazılı anlatımın temelini oluşturmaktadır.

Tüm bu etkinlikleri Türkçe'nin sözdizimi kuralları doğrultusunda yerine getirmek zorundayız.  Türkçe'nin sözdiziminde sözcükler tümce içinde “özne, belirteç tümleci, dolaylı tümleç, nesne,
 yüklem “ olarak sıralanmaktadır. Bu kural  “ Türkçe'nin genel kalıbı “ dır.

Türkçeyi bilinçle kullanmak bir görevdir. Bunu her yurttaş başarmak zorundadır. 

 
Toplam blog
: 1064
: 732
Kayıt tarihi
: 24.03.12
 
 

Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..