Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '21

 
Kategori
Teknoloji
 

DEĞİŞEN DİJİTAL İLETİŞİM

DEĞİŞEN VE GELİŞEN DİJİTAL İLETİŞİM           

 

Türkiye’de ve dünyada internet ve sosyal medya kullanıcı sayısı çığ gibi her geçen gün artıyor. Alışverişlerimizi marketten yapmak yerine internet üzerinden yapıyoruz. Hatta manavdan alacağımız sebze ve meyve ihtiyacımızı bile internetten sipariş eder hale geldik.

Sadece bunu yapmakla kalmıyor ofis işlerimizi, toplantılarımızı, fatura ödemelerimizi, tanışmalarımızı, eğitim, giyim, elektronik, tatil vs. tüm ihtiyaçlarımızı yine internet üzerinden gerçekleştiriyoruz. Gerçek yaşamımızdaki -boyutu- internet üzerinden yaşıyoruz. Herkes bir nevi DİJİTAL DÜNYA’sını inşa ediyor. Kimileri inşa etti bile! Bilinmezliklerle dolu bu pandemi sürecinde gün geçtikçe bu değişime ayak uydurmaya çalışıyoruz.

Peki, Türkiye’nin “DİJİTAL DÜNYA” karnesi nasıl?

İngiltere merkezli global sosyal medya ajansı “We Are Social” ve Kanada merkezli sosyal medya yönetim platformu “Hootsuite” iş birliğiyle oluşturulan Dijital 2020 raporu istatistiklerine göre; Türkiye’de sosyal medya kullanımında büyük bir artış var. Rapora göre Türkiye’de son bir yılda internet kullanıcı sayısı 2.4 milyon, mobil kullanıcı sayısı 2.6 milyon, aktif sosyal medya kullanan kişi sayısı da 2.2 milyon arttı.

Tabi ki bu artışa içinde bulunduğumuz küresel salgın nedeniyle sokağa çıkmaya korktuğumuz bu süreçte uzaktan eğitim, uzaktan çalışma, elektronik alışveriş vs. etkisinin neden olduğu tartışmasız bir gerçektir. Yani bu istatistiklere göre; 83.88 seksen üç milyon sekiz yüz seksen bin nüfusumuzun, 62 milyonu internet kullanıcısı yani Türkiye nüfusunun %74’ü, 77 milyon mobil kullanıcısı, Türkiye nüfusunun %92’sini, 54 milyon sosyal medya kullanıcısı, Türkiye nüfusunun %64’ünü oluşturmaktadır. Artık, Türkiye günde ortalama 7 saat 29 dakikasını internette geçiriyor.

Peki, bu dijital dünyada neler oluyor? Biz gerçek yaşantımızla sanal yaşantı dediğimiz terimlerin merkezine sosyal medyayı konumlandırdık. Sosyal medya tüketici isteklerinin biçimlenmesi ve şekillenmesinde çok önemli bir yere sahip oldu.

Kullanıcılar kendisine yakın gördüğü ve bilgisine güvenip inandığı kişileri takip ediyor, onların tercih ve kararlarını kabullenip deneyimlemeleri ve bilgilendirmelerini okuyarak satın alma fikir ve kararlarını oluşturuyorlar.

Bu kitleye en kolay erişebileceğimiz yöntemde DİJİTAL PAZARLAMA’dır. “Dijital pazarlamaya artık ticaretin yeni yüzü diyebiliriz.”

Bu dijital dünyada bir şeye hizmet edebilir veya hizmet alabilirsiniz. Bir ürün ve hizmeti tanıtıp geliştirip satılması veya pazarlanmasını da sağlayabilirsiniz.

Son dönemlerde dijital iletişim ve dijital pazarlama terimlerini sıklıkla duyuyoruz. Peki, farklılıkları nelerdir?

Dijital iletişimin merkezinde dikkati toplayan en önemli unsur “iletişim” dir. Bu iletişim, internete bağlı bilgisayarlar, artık büyük bir çoğunluğumuzda bulunan akıllı cihazlar ve yüklediğimiz birtakım yazılım veya uygulamalar sayesinde gerçekleşmektedir. İletilecek mesajda hitap biçimi, mesajın kişileştirilmesi, hangi sektör veya alanda uygulanacaksa ona göre kurgulanması, takip edilmesi ve en önemlisi sürdürebilir olmasıdır.

Dijital pazarlamanın merkezinde ise “satış” bulunmaktadır. Bu yüzden satın alma güdüsünü harekete geçirecek ve tetikleyecek sürekli tüketim alışkanlığını değiştirebilecek ve yön verebilecek markanızı, sanal dünyada interaktif bir şekilde tüm mecralarda buluşturup satışa etki edebilecek ve en önemlisi yatırımın sonuçlarının tahminler ve raporlar halinde sunulduğu bir alandır. 

Bu kavramları en yalın haliyle ele almamız gerekirse, dijital pazarlamanın temelinde rakamlar, dijital iletişimin temelinde ise insanlar bulunulmaktadır.

İnsanoğlu ne yaşarsa yaşasın ve interneti ne kadar aktif kullanırsa kullansın “efendisi olduğu teknolojinin köleleri olmasın” tüm kontrol bizim elimizde…  

 

Güray Gökal

Beden Dili ve Kişisel Gelişim Uzmanı

Girişimci | Yazar | Eğitmen

 

 
Toplam blog
: 17
: 62
Kayıt tarihi
: 08.02.21
 
 

Uluslararası İlişkiler ve Siyasal İletişim Uzmanı | Yazar | Eğitmen | Konuşmacı | 2014 Eğitim ve ..