Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '16

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Değişik bir Kısır

Değişik bir Kısır
 

görsel netten


Dün arkadaşlarımızda çaya davetliydik.. Öğlen yemek yemedim, nasıl olsa gideceğim yerde ikram yapılır dedim ve saat 14.30 da orada oldum. Güzel bir masa hazırlanmış börekler, pazı dolması ve kısır. Hoş beşten sonra sofraya oturduk önce kısırı yemeye başladık nefisti. Rica ettim tarifini aldım öğlen yemeği yerine de yenir. Şimdi sizlere bu güzel kısırın tarifini vereceğim. Değişik yörelerde kısır yapılıyor kimisi nar ekşisi koyuyor ama arkadaşım koymamıştı. Tarifi veriyorum

HAZIRLANIŞI

2 su bardağı İnce kırık bulgur yıkanır süzülür büyük bir kâseye konur üzerine 1 soğan rendelenir iyice ovulur ve üzerini örtecek kadar sıcak su konularak ağzı kapatılır 2-3 saat demlenir. Sonra iyice yıkanıp ince ince doğranmış3 tane yeşil soğan, 3 yaprak marul, varsa soyulup küçük küçük doğranmış 3 domates 1 salatalık küçük, küçük doğranır.2 kaşık salça, isteye bağlı tuz kimyon karabiber ilave edilir karıştırılır. 2 kaşık zeytinyağı yarım limon sıkılır karıştırılır üzerine dökülüp karıştırılır. Servis tabağına konur üzeri maydanoz yaprakları ile süslenir servisi sunulur. Afiyet olsun.

 

NAHİDE ÇELEBİ

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..