Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '11

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Değişik yemek tarifleri ile sofranıza tat katın! Tarif 3

Son günlerde çok severek yediğim bir tatlıyı sizinle paylaşmak istiyorum.

Bu tarifi sadece bir "tatlı" tarifi olarak değerlendirirsek biraz haksızlık etmiş oluruz diye de düşünüyorum. Zira ben bazen bu meyveli yoğurdu ana öğün, bazen ara öğün çok nadir yemek üstü tatlı olarak tüketiyorum.

Lafı uzatmadan tarife geçeyim o zaman ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

Ana öğün olarak tüketecekseniz;

1 çay bardağını kuru kayısı, kavrulmamış çiğ fındık ve cevizle doldurun (orantıyı tamamen kendi damak zevkinize göre ayarlayın, mesela ben 2 kuru kayısı, 2 bütün ceviz koyup gerisini fındıkla doldurmayı tercih ediyorum)

1 kase (yaklaşık 200-250 gr.) yoğurt

1 orta boy elma

2 çay kaşığı tarçın

2 tatlı kaşığı yulaf ezmesi

Elmayı rendeleyip küçük küçük kıydığınız kayısı, ufaladığınız fındık ve cevizle karıştırın, tarçın ile yulafı da ilave edip 5 dakika bekletin ve afiyetle yiyin.

Ana öğün değil de ara öğün yapacaksanız malzemeyi yarıya düşürebilirsiniz. Ayrıca damak zevkinize göre içine ayva, armut, yer fıstığı, çiğ badem de katabilirsiniz. Hepsi çok sağlıklı, hepsi çok lezzetli.

Keyifli, sağlıklı ve lezzetli günler dilerim.

 

 

 
Toplam blog
: 25
: 1648
Kayıt tarihi
: 24.01.08
 
 

Annem çok dua etmiş "abisinden çok çektim ne olur bu iştahlı olsun" diye; olmuşum da.... 1 yaşınd..