Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '13

 
Kategori
Deneme
 

Değişim, değişmeyenin

Aylar sonra ilk defa kucaklıyorum güneşin, çimlerin, renklere bürünen ağaçlardaki çiçeklerin buluşmasını. Sırtımı güneşe, yüzümü yaşamın içine çeviriyorum. Yayıldığım çimlerin üzerinde, hayatı seyrediyorum. Hayatı dinliyorum. Kuş sesleri, çocuk sesleri, kahkahaların sesleri, yaşamın sesleri geliyor kulağıma. Bir de ansızın tüm zamanların sesi geliveriyor...

Yaşamı izlerken, değişimin bir kılıfa bürünmekten ibaret olduğunu görüyorum. Değişimin, köşedeki kızın üzerine giydiği tayta, yanındaki oğlanın elindeki telefona, sevimli köpeğin boynuna geçen tasmaya, veya gözlere takılan koyu renkli gözlüklere sığındığını görüyorum. İlk insan modelinin üzerine giydirilen bir kılıf değilse ne anlama geliyor tüm bu eklentiler? Soruyorum...

Çekip çıkarıyorum aklımın ilk çağ insanını köşesinden. Üzerine tarz elbiseler giydirip, saçlarına modern bir görünüm kazandırıyorum. Bir eline telefon ve bilgisayar, öteki eline arabasının anahtarını veriyorum. Cebine para ve renk renk kredi kartları koyup yemeklerini artık cebindekilerle satın alacağını söylüyorum. Bir de ekliyorum, artık hayatta kalmak için avlanmak yerine bir meslek edinip o cebi dolduracaksın. Ceptekiler ne kadar fazla olursa, yaşamın tadını da o kadar çıkartacaksın...

Hayalimdeki insanın, kılıfını yadırgasa da hayatını benimseyeceğine inanıyorum. Birkaç hafta, belki birkaç ay sürecek ama yıllar geçmeyecek bugünü yakalamak için. Çünkü içinden gelenler zamana yenik düşmeyecek. Bahar geldiğinde o da kendini yeşilliklere atacak... Yaz geldiğinde en yakınındaki suya gidip serinleyecek, sonbaharın renklerine aşık olacak... Kışın ayazlarından kaçıp kapalı duvarlara sığınacak... O da bizim gibi hayatın doğal akışına kapılacak. Sevindiğinde dans edecek, sıkıldığında bir dost arayacak. Bir kapıdan girip ötekinden çıktığında, yüzündeki kırışıklıklara şahit olacak. Ruhu kah mutluluktan uçacak, kah kederlerde boğulacak. O da bizim gibi, yaşaması gereken hayat nasılsa, onu yaşayacak.

Kılıfında değil de nerede saklı öyleyse değişim? Özünde hayat hep aynı nehirde akarken, cam bir kavanoza girip böbürlenmek ne haddimize?

 
Toplam blog
: 13
: 942
Kayıt tarihi
: 18.07.12
 
 

Gezmeyi, görmeyi, keşfetmeyi seven, balık burcuna ait olduğundan hayallerinden vazgeçemeyen, bir ..