Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '07

 
Kategori
Kitap
 

Değişim bokböceği mi!

Değişim bokböceği mi!
 

Şimdi ben bildiğiniz o bokböceği miyim?
Mutlu bir aile ortamında mis gibi yaşıyordum, taaa ki o sabaha kadar, ah Kafka ah! O sabah uyandığımda ben ben değildim; düşünce olarak tamam ben bendim ama, beden olarak hayvandım, sesi bir garip çıkan bokböceğiydim.
Hep duvarlarda gezmeyi istemiştirim ama bir insan olarak, ben böcek böcek yaşamak istemiyorum!...
Babam emekli, annem ev kadını, kardeşim daha çocuk sayılır, daha büyüyecek, büyüyünce güzel bir kadın olacak, ben ise çalışıyorum, daha doğrusu çalışıyordum, şimdi bu halimle, bokböceği ben nasıl para kazanabilirim?
İş dışı evde yatıp uyumayı, odamda vakit geçirmeyi severdim ama, böylesine hayır!...
Bütün gün odamdayım. Kız kardeşim bir iki lokma ekmek, yemek veriyor, işte az biraz yiyor içiyorum. Odamda yatıyor yatıyor yatıyorum. Bazen pencereye çıkıp, yapış yapış seyrediyorum sokağı. Annem benden kaçıyor, babam; ama ben istemedim ki bokböceği olmayı!...
Biliyorum evden gitmemi istiyorlar, biliyorum ölmemi.
Bana bir şans verilmeli, belki yine ben ben olabilirim. Nasıl bir sabah uyandım bokböceğiyim, yine bir sabah uyanabilirim insan insan. Bendeki değişim buraya kadar olmamalı, olamaz!...
Ah Franz ah, ne hallere soktun beni!
Benim kardeşim çok iyi keman çalar, işte yine çalıyor, herkes onu dinliyordu evde, ben de odamdan dinliyordum muhteşem müziği; dayanamadım, zor bela yanına gittim, aman allahım ne biçimsiz bir şeyim; beni gördüler, beni istemediler, ama ben de sizdenim der gibi yalvaran gözlerle baktım baktım baktım....
Ah Kafka ah, öldürdün beni bir bokböceği olarak.


Doktora gösterselerdi beni, Kafka izin vermemiştir, bir ilaçla, iğneyle, sözle dönerdim yine insan bana. Değişim değişim değişim tamam da Franz niye ilk ben, illa ben, yok muydu etrafında başka bokböceği olacak!


Bokböceği olmasaydım
insan kalsaydım
o zaman ben
dünyanın bu yüzünü
insanların
yaşayıp anlayamayacaktım.


Anladın da ne oldu?


Kafka, yarın sabah
sana bir sürprizim
var dediğinde
gülüp geçmiştim
nerden bilebilirdim
bir bokböceği olacağımı.


Ah Kafka ah!...


Franz anladım
bokböceği oldum
ve yaşadım
bokböceği olarak
ama şart mıydı
böcek böcek ölmem.

Ah Franz ah!...

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..