Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Değişiyorum

Değişiyorum
 

Bugün biraz sohbet etmek istiyorum, katılmak ister misiniz? Ben yaşamı boyunca, neredeyse onlu yaşlarımdan başlayarak, yaşama farklı bir pencereden bakmaya çalıştım. O nedenle de çoğu arkadaşım beni her konuda zıt fikirli, herkesin mutabık kaldığı bir konuda sırf “muhalefet” olsun diye söz söyleyen biri sanır.başka bir pencere olduğunun farkında olmadıkları için mi, yoksa fikirlerinin benim tarafımdan her zaman onaylanmadığı için mi bilmem görüntüm onların algılamasına göre negatiftir. Ve hatta kendi fikirlerimi kabul ettirmeye çalışan biri olarak görüldüğüm gibi bazen de bir önceki söylemimle çelişkili olduğumu sananlar vardır. Bunu da sırf “negatif” olduğum için yaptığımı düşünürler.

Ben katı fikirlerin, değişmeyen doğruların insanı değilim.

Tahammül edemediğim şeyler hangi fikir olursa olsun onun tek doğru olduğunu söyleyen bağnazlıklardır, yaşam içerisinde insana yapılan saygısızlıklardır, aptalca davranışlardır. Bunların dışında her şeye karşı toleransım vardır. Bir de sorumluluklarını müdrik olmayıp daima haklarını öne sürenlere gıcık olurum.

Hayatı bir savaş alanı gibi görmeye ve göstermeye çalışan insanlarla da işim olmaz. Hayat adı üzerinde yaşamakla ilgilidir, gerektiğinde savaş bunun bir parçasıdır, ama hep savaş değildir hayat.. O nedenle katı fikirlerin, değişmeye açık olmayanların dünyasında hayatı öğrenmenin de zor olduğuna inanırım.

Yeni bir özeleştiri ve değişim dönemine girdiğim için sizinle sohbet etmek istedim.

Bu değişimin ana sebebi, Hindistan’da yüzlerce kişinin ölümüne sebep olan olaylardır. Ve o olayda kurtulan Türklerin TV görüntüleridir. Onlar gerçekten yaşamanın ne demek olduğunu, hayatla ölüm arasındaki çizginin ne kadar ince olduğunu bir büyük dersle öğrendiler. Bundan sonraki yaşamlarını nasıl yaşayacaklar bilemem ama ben kendi yaşamımla ilgili olarak yeni değişim dönemine girdiğimi hissediyorum. Bu artık hayatımızda her an her şeyin olabileceğini ve dünyanın kirlenmesinin dünyada temiz insan bırakmayacağı yönündedir. Gözünü kırpmadan, kadın, çocuk, yaşlı genç demeden insan öldürenlerin olduğu bir dünya oldu. Hiçbir yer güvenli değil. Hiçbir canlı güvenilir değil.Ecelsiz ölüm her an yanı başımızda ve terör en menhus hastalıktan daha korkutucu.

O nedenle tekrar ediyorum “katı fikirlerin, değişmeye açık olmayanların dünyasında hayatı öğrenmenin de zor olduğuna inanıyorum” ve artık masumların korunamadığı bir dünyada yaşamak için değişmeye başlıyorum.

Bakalım ne kadar başaracağım bu değişimi.

Belki önce çevremdekiler görecek ve anlayacak.

Belki sizlerle yeni sohbetlerde buluşunca siz fark edeceksiniz.

Belki şiirlerime yansıyacak.

15 yıl önce son değişimimi geçirdiğimi sanmıştım, yanılmışım.

 
Toplam blog
: 283
: 1304
Kayıt tarihi
: 04.12.06
 
 

Nükleer fizik doktoru, şiir yazmaya çalışıyor, kalite yönetim sistemleri danışmanı, öykü deneme yaza..