Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Değişmiyoruz. Değiştiremeyeceksiniz.

Değişmiyoruz. Değiştiremeyeceksiniz.
 

Atam izindeyiz...


Değişmek. Başka biçim ya da duruma girmek. Kelime anlamı bu. Çoğu zaman insana iyi gelir. Yaşam tarzını, kıyafet tarzını, işini değiştirirsin. Artı eksi birşeyler katar kişinin hayatına değişmek.

Toplumlarda değişiklik yaşar. Mesela teknoloji gelişir ayak uydurur toplum. Alışık olmadığı yeniliklere kısa sürede adapte olur. İnanması güç farklılıklar kabul edilir ve hayret ederek anarız bazen. Cep telefonu çıktığında anne yada babamızın hiç kullanamayacağını düşünmüşüzdür. Şimdi ise aynı evde mesaj atarak iletişim kurar hale bile geldiler. Ama bu değişmeler hep ileriye doğru olmuştur. Olması gereken gibi. Başka neden değişiklik istenirki zaten. İleri gitmeyecekse hayatımız, neden değişiklik yaşansınki, anlamı yok.

Ülkemde değişiyor son zamanlarda. Ama anlattığım değişiklik kavramına uyduramadım bir türlü. Atamız sayesinde çok seneler önce terk edilen gericilik, bağnazlık tekrar geri getirilmeye çalışılıyor ve buna değişim deniyor. Ben mi bu kavramın anlamını yanlış yorumluyorum diye düşünüyorum arasıra. Değişmek ihtiyacı yeni birşeyler kazanmak adına hissedilmezmi? Peki bu geriye doğru değişmek niye.

Ülkem adına bir değişiklik yaşanacaksa, daha medeni yaşam, daha çok özgürlük ve demokrasi üzerine yaşanmalı. Biz geriye gitmeyi kabul edecek bir toplum değiliz. Kağıt üzerinde ince hesaplar yapılıp ekranlardan topluma herşey güzel demek iş değil. Ekonomideki olumsuzluklar, yasalarda üstü kapalı gericilikler, eğitimde özgürlük adına yapılmaya çalışılan tamamen bağnazlık ve tutuculuk. Türk milleti bunları anlamayacak kadar kör değil. At gözlüğü takmış bazı kesimler var ama bu tüm toplumu kapsamıyor elbet. Tüm bu olanlar bizlere gelişme ve değişme olarak yansıtılıp, tersini düşünenlere ülkenin gelişmesine engel oluyorlar gözüyle bakılıyor.

Evet baştada söyledim. Değişiklik iyi gelir diye. Ama değişmek deyince akla gelen cumhuriyetimizden vazgeçmekse, atamıza saygısızlığın önemsenmemesi ise, başka ülke başkanlarının ülkemize gereken saygıyı göstermemesini es geçmekse orada bir durun derim. Durun deriz. Ne cumhuriyetten, ne atamızda ne de onurumuzdan vazgeçmeyiz. Değişmiyoruz. Değiştiremeyeceksiniz.

 
Toplam blog
: 11
: 476
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

Yazmaktan, anlatmaktan, konuşmaktan yanayım. Kendimce de yazıyorum işte.  Almış olduğum muhabebe ..