Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '13

 
Kategori
Eğitim
 

Değiştirilen eğitim sistemimiz

Değiştirilen eğitim sistemimiz
 

Tek tip kıyafetli öğrenciler.


Bu gün 16 Eylül 2013 Pazartesi.  17 milyon  öğrenci ders başı yapıyor. Tüm öğrencilerimize başarılar diliyorum.

Eğitim, bir ulusun geleceğini hazırlayan mayadır. Maya iyi tutarsa, gelecekten kaygı duymamak lazımdır. Ama, maya tutmazsa o zaman sıkıntılar, problemler ve endişeler artar.

Milli Eğitim, Türkiye Cumhuriyeti'nin geleceğini hazırlayan bir kuruluştur. En önemli unsurdur. Gerisi destektir.

Milli eğitim Bakanlığı, adından da anlaşılacağı gibi, Ülkeyi, ulusu ve devleti temsil etmektedir. Bakanlıkla fazla oynanmaz. Bakan değişebilir ama, müsteşar, yardımcılar, daire başkanları, kuruluş başkanları değişmez. Orası diğer Bakanlıklar gibi iktidar kadrolaşmasına müsait değildir. .  Milli Eğitim temel kanunları, yönetmelikler de aksayan birkaç maddeler değişir ama topluca değişmez. Değişen 832  madde ile sistem tamamen değiştirildi. Sistem tamamen yok edilmez. Aksayan dişler yenilenir, değiştirilir ama makine  ortadan kaldırılamaz.

Müfredatlarda çıkarma, ilave  olabilir.  Ama, canını ortaya koyup şehit  olan, yaralanan, çoluğunu, çocuğunu, eşini dostunu kaybederek, ,bu  memleketi kuran insanlar kitaplardan çıkarılamaz. Devlet dairelerinde bulunan  resim ve büstler indirilemez... Heykellere düşman gibi bakılmaz. Anıtlara çelenk koyma yasaklanamaz. Ulusal bayramlarımızın kutlanması engellenemez veya kısıtlama getirilemez. Tabelalardaki TC ler kaldırılamaz.

İmam Hatip Ortaokulunun açılması için konan 4+4+4  sistemi de ,alışıla gelmiş  5+3+4  düzenini allak bullak etti.

Okullara mescit açılamaz. Mescitin açılacağı okullar bellidir. Dini Eğitim yapan okullarda her türlü ibadet yerinin açılması, okul müfredatı  gereğidir.

Modern ve laik bir ülkede, erkek kız ayırımı, orta çağın özlemi demektir. 2013 den , 1400 yıl  öncesinin uygulamasını getirmeyi düşünenler hayal dünyasında yaşıyorlar.

Modern Türkiye okullarında, öğretmen türbanla sınıfa girebiliyorsa, bunun sorumlusu Eğitim bakanlığının  başında bulunan kişilerdir.

Seviye Belirleme Sınavını kaldırarak, reform  yaptık diyerek getirilen, Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş Sınavı, bırakın reformu,  öğrencilerin yerleştirilmesni kaosa döndürdü. Okullar açıldı, hala nereye kayıt yaptıracağını bilmeyen öğrenci  olduğu gibi, kadrosunu dolduramayan , ve kimleri kaydedeceğini bilemeyen okullar var. Bunlar, Okul Yöneticileri Bakanlıktan gelecek  talimata göre öğrenci alacaklar. Okullar, Bakanlık, okullara göndereceği listedeki öğrencilerden başkasını alamayacak.

Düz liseler kalktı, binlerce öğrenci açıkta kaldı. 

Sınavlarda 3  yanlışın, bir doğruyu götürme sistemi kaldırıldı. Tutarsa bilmediği sorulara işaret koyabilir. Hiç bir mahsuru olmadığı gibi, şansı varsa  birkaç tane de isabet edebilir. Bu değişiklik de, sınavlarda  binlerce öğrencinin aldığı sıfırları kaldırmaktır.

Bir ukde uğruna kaldırılan , tek tip öğrenci kıyafetleri yerine konan serbest kıyafet tutmayınca, geriye dönüş oldu. Bu kez tek tip kıyafetleri okul  Aile birlikleri seçecek.

Öğrenci, bir önceki sınıftan 3 dersten  sorumlu olarak bir üst sınıfa geçmişse ve o sınıfta da 3 ders zayıfsa, toplam 6 dersten bir üst sınıfa daha geçebiliyor. Bu da şu demektir.  Öğrencinin çalışmasına gerek yok. Öğrencinin bilgi edinmesine gerek yok. Öğrenci sınıfta kalmamalıdır...

Önemlilerini saydığım bu değişikliklerin dışında bir çok maddeler var. Her gelen Bakan kendi düşünce doğrultusunda değişiklikler yapınca Milli Eğitin," Millisi" de silinmiş oldu.

İşte böyle bir ortamda. yeni Eğitim ve öğretim dönemine girdik.

Umarım, deneme okullarında denenmeden yürürlüğe konan  bu değişiklikler, öğretmen, öğrenci ve velilere sıkıntı  getirmez.

17 milyon öğrenciye başarılar diliyorum.

 
Toplam blog
: 3
: 103
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

20.Ekim.1934'de Rize'de doğdum. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesini bitirdim. Öğretmen emeklis..