Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '13

 
Kategori
Güncel
 

Dehşet verici bir karar; Fazıl Say’a 10 ay hapis!

Dehşet verici bir karar; Fazıl Say’a 10 ay hapis!
 

Fotoğraf: Serdar Aydın


 

 

Facebook’ta duvardan paylaştım:

“Akil adamların Fazıl Say’ın mahkumiyetine dair bir görüşleri oldu mu?”

Konuya ilişkin blog yazmak için bu nedenle bir gün bekledim. Belki engin fikirlerini, deneyimlerini bu konuda da kamuoyu ile paylaşırlar… diye.

Şu ana kadar benim görebildiğim, duyabildiğim bir haber çıkmadı iletişim aygıtlarında.

Ama duvarımda paylaştığım mesajımın altına bir arkadaşım(izin almadığım  için adını yazmıyorum) yanıt yazmış: Söylemek istediklerini bağlı bulundukları yönetime vermişler, yönetim üzerinde 1-2 düzeltme yaptıktan sonra açıklama yapmalarına izin verecekmiş. Bir kısmı da Fazıl kürt kökenli olmadığından konu bizi ilgilendirmez demiş:)

Kara mizah değil mi!

Toplumumuzun her konudan sorumlu/sorunlu uzmanı Nihat Doğan bile görüş beyan edip, mahkumiyet kararını eleştirdi. Ama bizzat Başbakan tarafından görevlendirilen ‘akiller’den ne ses ne de seda yok!

Bu ülkenin bir yurttaşı olarak, benim açımdan utanç verici bir karar!

Türkiye Cumhuriyeti’nin yetiştirdiği en önemli sanatçılardan Fazıl Say için bir mahkeme, sosyal paylaşım alanlarından Twitter’da  Hayyam’ın bir dörtlüğünü paylaştığı için, “…halkın benimsediği değerleri alenen aşağıladığı için 10 ay hapis cezası” verdi.

“Benimsenen değerleri” benimsemeyen halk değil mi?

Herkes bir başkası gibi düşünmeye, yaşamaya zorunlu mu?

Hem özele ait bir alanda paylaşılan bir mesaj neden suç olsun ki!

İsteyen takip eder, isteyen etmez. Yüzyıllardır söylenip yazılan bir dörtlük, Fazıl Say retweet(başka birisinin sözünü/mesajını kendi alanında paylaşılır bulmak) ettiği için mi suç oldu?

Haber için değerli sinema yazarı Atila Dorsay, “korkunç bir haber” demiş.

Benim için de öyle. Geleceğimizi düşündükçe, hem de dehşet verici!

Az önce gördüm cumhuriyet.com.tr de. Başbakan R.T.Erdoğan’a sorulmuş bu karar. Yanıt ilginç; "Onlarla bizi meşgul etmeyin"

Ne olursa olsun Fazıl Say bu ülkenin gurur kaynağıdır.

Ben, Fazıl Say’la aynı ülkenin yurttaşı olmaktan büyük onur duyuyorum!

 

Daha fazla bilgi:

1- http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23046687.asp

2-  http://gundem.milliyet.com.tr/fazil-say-dunya-gundeminde/gundem/gundemdetay/15.04.2013/1694080/default.htm

 

 

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..