Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '17

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Delhi

Otelimiz, spot hoteli bulmak için belirlediğimiz yer sokak girişindeki açık tuvaletlerdi evet sokağın ortasındaki kapısız tuvaletlerde ihtiyacını gideren insanların yanından geçip otelinize gidiyorsunuz. İlginç olan başka bir şey de tuvaletlerin karşısında açıkta pişen yemeklerdi.  Bizim otelin şehrin dışında turistlerin rağbet ettiği main baazar denilen ucuz otellerin bulunduğu bir bölgede olduğunu başkent delhinin merkezine gittiğimizde modern ve temiz binaları gördükten sonra karar verdik.  

Başkent Delhi'deyiz. Gözlerim şimdiye kadar hindistanda gördüğüm sefaleti, dilencileri renkli kargaşayı ararken gördüğüm modern yaşam beni hayrete düşürdü. Bu hindistanın öteki yüzü idi.Modern taş binalarıyla,temiz ve geniş caddelerinde gezen son model otomobilleriyle sevmemiştim bu görüntüyü ben rikşaları filleri renkli giysileri, kokusu ile  hindistanın diğer yüzünü seviyorum.Gücün ve paranın belli bir kesim için kullanılması diğerlerinin sefalete bırakılması fikri ve Afganistan çarpışmalarında ölen 90 bin Hintli askerlerin isimlerini yazılı olduğu zaferi simgeleyen Hindistan kapısının önünde fotoğraf çektirirken bütün bu düşünceler beynimi ele geçiriyordu

Şah Cihanın yaptırmış olduğu Red fort (KIRMIZI KALE) kalesi tüm ihtişamı ile karşımızda duruyordu. ismini kalenin yapıldığı taşlardan almış,.Moğolların hüküm sürdüğü zamanın gücünü yaraşır bir kale.içindeki huzurlu geniş yeşil bahçeleri ve mekanları ile ,asırlık ağıçların altında çimlere uzanıp geçmişe yolculuk yaparken meraklı Hintli gençlerin bakışları ile karşılaşabilirsiniz.turist olmak ilginç bir duygu siz kendinizin ne kadar normal olduğunuzu sansanızda meraklı bakışlar  farklı şeyler anlatıyor.

Hindistanda eserlerin kurulduğu alanın büyüklüğü beni hep hayrete düşürdü. etkisini uzun süre içimde hissettim.

 
Toplam blog
: 24
: 606
Kayıt tarihi
: 05.11.07
 
 

Ankarada yaşıyorum. Yaşamım boyunca hep yazdım ama hiç başkaları ile paylaşmayı düşünmedim. Bana ..