Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '09

 
Kategori
Deneme
 

Delinin hatıra defterinden notlar 4

Delinin hatıra defterinden notlar 4
 

...


Güneş ufuktan batmıştı, Karanlık ben geldim der gibi çirkin yüzünü iyiden iyiye göstermişti. Ay hüzünlü yüzü ile güzel bir kadın gibi bize doğru geliyordu. Rüzgar, anne sıcaklığı ile bizi kollarına almış dingin bir uğultuyla sallıyordu. Denizin ninnileri rüzgara eşlik ediyordu.Her tarafı ve her şeyi bir hüzün havası sarmıştı; beni, dostu, denizi, ayı, karanlığı ve hattaiçtiğimiz rakıyı. Oluk oluk hüzün akıyordu. Rüzgar bu hüzünleri denizde harmanlayarak getirip hüzün yağmuru olarak üstümüze bırakıyordu. Utangaç çocuklar gibi gözlerimizden akan yaşları birbirimizden saklamaya çalışıyorduk. Birden Dost derin bir iç çekerek Ahmet Telli’nin “Aşklar mı” adlı şiirini okumaya başladı.
- “Aşklar mı diyordun, anladım / Senin incindiğin benimse / Yollara düştüğümdür yeniden”
Şiiri okuduktan sonra notlarının arasından bir kağıt çıkardı ve bana uzattı. O an anladım ki yaşadıklarına bir tanık istiyordu. Kağıtta şunlar yazıyordu:

AŞKIN GÜZELLİĞİ 24 Eylül 2001

Gittin, içimden sanki bir şey koptu. Eksildiğimi bilerek, eksildiğini bilmeyerek gittin. Sessiz sedasız bir bulut gibi çekildin, bir türkü gibi acılı ve dirençli ömrümden. Olsun be gözüm ne olacaksa olsun. Kayıp bir aşkın öyküsü bu yazılmasa da olur. Ama biliyor musun bir aşkın güzelliğini görmek için gönül gözü ile bakmak gerekiyor. Ben sevdalarımı, umutlarım ve şiirlerimi koynuma doldurdum, yürüyorum başı dik, gözler ufukta. Biliyorum uzakta bir yerlerde sevdanın kıymetini bilen vefalı biri var ve ben onu arayacağım son nefesime kadar.

Halbuki daha birkaç gün önce sensiz yaşayamam diyordun. Beni terk edersen, intihar ederim diyordun. Sana da dediğim gibi ben hiç terk etmedim sevdaları. Sevmek bana göre basit bir şey değildir ve ben öyle kolayda sevemem. Ama bir sevdim mi ölesiye severim. İnsan sevdi mi damarlarındaki kan kızıl nehirlere dönmeli, sevdalı volkanlar patlamalı yüreğinin orta yerinde, gözlerinde şimşekler çakmalı.

Hatırlar mısın sokaklarında sarmaş dolaş yürüdüğümüz bizim şehrimizi, yemek yediğimiz salaş lokantaları, deniz kenarlarını, gittiğimiz sinemaları, aşkın doruklarına çıktığımız sevi saatlerini ve ellerini özleyen ellerimi. Ya sana bıkmadan usanmadan okuduğum, Ümit Yaşar Oğuzcan’ın şu şiirini; “Dağ başında bir avcı kulübesi / Yerle diz boyu kar / Ocakta ateş / Dışarda rüzgar / Hadi gel / Önce sevişmeliyiz uzun uzun / Yerdeki ayı postunun üzerine uzanmalıyız / Bütün vücudunu santimetrekarelere ayırıp / Birer birer öpmeliyim / Ve sonra sımsıkı sarılmalıyım sana / Böylece ölmeliyiz /Aradan yıllar geçip / Bizi buldukları zaman / Etlerimiz çürümüş olsa da / Kemiklerimiz ayrılmamalı birbirinden / Hadi gel / Nefes almak hüner değil / Seninle ölmek istiyorum”.

Sana gitme, yıkma bunca yılda aşkla dokuduğumuz herşeyi demiştim ama gittin. Gidersen dönme demiştim ama sen dönmek istedin. Bıraktığımız yerden devam edelim dedin. Ama ben bıraktığın yerde değildim artık. Anladım ki sen eski beni arıyorsun. Oysa sen gittiğinde parçalara ayrıldım, her parçamı bir kente gömdüm ve her seferinde seni de gömdüm. Aziz Nesin ne demişti; “BAĞIŞLA SEVDİĞİM/ Ya zamanından çok erken gelirim/ Dünyaya geldiğim gibi/ Ya zamanından çok geç/ Seni bu yaşta sevdiğim gibi. BAĞIŞLA SEVDİĞİM/ Mutluluğa hep geç kalırım/ Hep erken giderim mutsuzluğa/ Ya herşey bitmiştir çoktan/ ya hiçbir şey başlamamış. BAĞIŞLA SEVDİĞİM/ Öyle bir zamanına geldim ki yaşamın/ Ölüme erken seviye geç/ YİNE GEÇİKMİŞİM BAĞIŞLA SEVGİLİM/ Seviye on kala ölüme beş”.

Canım yanıyor afet dedin. Sadece kendinin acı çektiğini sanıyorsun, davranışlarında ve sözlerinden karşındaki nasıl etkilenir hiç düşünmüyorsun. Şimdi içimdeki yangını ne söndürebilir. “Yağmur şehre bir yağdı/ben ağladım/ ben giderken en çok seni götürdüm/Yardan düşmüştüm/yaralarım yardan armağandı/Ben sevmeyi beceremedim/belki de sevilmeyi/ benim sevmeye engel evcil acılarım vardı/ ben yağmur ağladım bir şehre yağdı/ ben şehre ağladım bir yağmur yağdı/ben bir ağladım şehre yağmur yağdı/ ben, yağmur, ağladım” (Yılmaz Erdoğan).

Gitmeliyim yollar beni bekler. Umarım mutlu olursun, yolun açık şansın bol olsun yağmur yüreklim… Biten bir aşk için / Söylenecek söz şu olmalı / Güzeldi yine de (Ahmet Telli Aşklar mı II)

… Devam edecek …

 
Toplam blog
: 137
: 1141
Kayıt tarihi
: 14.12.07
 
 

Aklımda sevdiğim şairlerden mısralarla yürüyorum. Yürümeyi unutmuş ve yeniden öğrenen bir çocuk gibi..