Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '14

 
Kategori
Sosyoloji
 

Demek ki ben, tescilli bir vatan hainiyim

Demek ki ben, tescilli bir vatan hainiyim
 

Demek ki ben, tescilli bir vatan hainiyim

Hasan Cemal'in 'Türkiye'nin Asker Sorunu' adlı kitabı okuyorum.

Kitapta, Türk Silahlı Kuvvetlerinin 27 Nisan 2007'de yayınladığı e-muhtırayla karşılaştım.

E-Muhtıra yayınlandığında 20 yaşındaydım, gündeme karşı duyarlı olsam da, milliyetçi ve muhafazakar olduğum için, bazı şeyleri görmezden gelir ve incelikleri fark edemezdim. O zamanlar, Ak Partili bir ülkücü olduğum için, e-muhtıraya Ak Partiye zarar vereceği için kızmıştım. Halbuki bu muhtıra, şimdiki liberal-hümanist-sosyalist anlayışlarıma tamamiyle karşıymış.

Bakın, 27 Nisan e-muhtırası en vurucu yerinde şöyle diyor:

Özetle, Cumhuriyetimizin kurucusu Ulu Önder Atatürk’ün, “Ne mutlu Türküm diyene!” anlayışına karşı çıkan herkes Türkiye Cumhuriyeti’nin düşmanıdır ve öyle kalacaktır.

***

'Ne mutlu Türküm diyene,' 'Ne mutlu Kürtüm diyene,' 'Ne mutlu Ermeniyim diyene,' 'Ne mutlu Müslümanım, Hristiyanım, Yahudiyim' diyen; soyuyla, diniyle övünen kim varsa ona karşıyım, hele benimseyişlerini diğerine dayatan kim varsa ona misliyle karşıyım.

Demek ki, TSK'ya göre bir vatan hainiyim, bir ülke düşmanıyım.

***

Soyundan, inanışından, benimseyişinden dolayı hiçbir insanı yargılayamam, benim için önceliği insan olmasıdır.

Bu külenmiş şeyleri benimsemediğimden, karşı olduğumdan dolayı kim beni gözden çıkarıyorsa, uğurlar olsun ona, unutmasın onu insan olarak sevdiğimi ama.

-Mustafa Yıldırım - 02.05.2014

 

 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..