Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '20

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Demet Hayran

Oyuncu, yazar, tasarımcı, hayvan dostu ve “ne yaparsam yapayım ucu hayvanların yararına olsun” diyen Demet Hayran ile Hayvanlar için yaptığı işleri, yazdığı ve oynadığı “Stand Up ve Talk Show “Projesini konuştuk.

 

Sevgili Demet Hayran ile yine yollarımız kesişti.

Kız ne yapıp ne ediyor yine yolunu Hayvan Haklarına getirmeyi başarıyor.

 

Sevgili Demet Hayran hayvanlarla ilgili neler yaptığını bize tekrar bir hatırlatır mısın?

 

Kendimi bildim bileli hayvan severim. Annem çocukken eve almamıştı ve bende ilk Ferah’ın köpeğine manevi annelik yaparak “minnak’ta olsa bir köpek sahibiydim maalesef trafik kazasında onu kaybettik. Yıllar sonra Capia’yı 2009 da ilk kez kendime ait bir köpeğim olsun dedim ve Beykoz barınağından Golden cinsi köpek sahiplendim.

 

Neden golden?

 

Şahane bir soru. Neden çünkü uzun tüylü, oyuncu, sevimli, altın kalpli, uyumlu, daha çok evcimen bir dost istediğim için. İnsanlar yaşam kalitesine uygun dost seçimi yaptıklarında sıkıntı çekmiyorlar. Barınağa terk edilen birçok canın terk edilme hikayesi ‘uyum testi’ yapılmadığı için. Yani ben bir Jack Rassel köpeğe bakamam. Çok atletik, günde 2 saat onu oynatacak vaktim de yok, evimde bahçe de yok. O yüzden o ve onun gibi orta ölçekli arkadaşlar bana uygun olmadığı için.

 

Peki bu testi barınakta mı yapıyor.

 

Maalesef Türkiye’de bu test yapılmıyor ama ben İSTANBUL BÜYÜK ŞEHİR BELEDİYESİNE proje olarak sundum. 6 ay yazıştıktan sonra ilk çekimizi Ocak ayında gerçekleştirdik. Bu ay montajı yapılacak MODYO ve İdo TVde  ‘test usulü’ sahiplendirme nasıl olmalı vidoları yayınlanacak.

 

Tebrik ederim. Senin birde Suyun Hafızası için tasarladığın özel bardaklar vardı. Geliri ile sokak hayvanlarını tedavi etmiştiniz. O proje nasıl sonuçlandı ve bardakları alan ünlüler var mı?

 

Aslında istediğim geri bildirimi aldım diyemem. Vakko da satılanlarla çocukların ameliyatlarını yaptık ama vitrin değişikliği sebebi ile 70 adet iade edildi. Malum kullanma kılavuzunun içinde Vakko etiketi olduğu için başka mağazalara konsinye koyamadık. Çeyizim gibi saklıyorum. Benim için çok değerli. Ünlülerden ilk hediye ettiğim, Fatih Ürek oldu. Rubarto Grubu içinde sahnede kullanacakları bardakları tasarladım ve Özer Arkun’a hediye etmiştim. O da suyun hafızasını biliyormuş. “Hastalandığımda kullanıyorum teşekkürler Demet “diye mesaj atmıştı… Gonca Vuslateri, İd İletişim, Yelda Değirmenci, Seda Diker, İzzet Çapa, Hakan Mengüç ve son olarak Münakaşa adlı Stand Up’ını izlediğim

Prostatına iyi geleceğinden yüzde yüz emin olduğum Yılmaz Erdoğan’a armağan ettim. Umarım hakkıyla kullanıyorlardır.

 

Her türlü hastalığa şifa diyorsun yani. 22 Mart Dünya su günü yaklaşıyor. Senin bu bilgi ve tasarımını neden su firmalarına sunmuyorsun?

 

Şahne sorular vallahi. Geçen sene ne kadar su firması varsa yazdım. Hatta komşum “Alamatifarika Reklam Ajansı, Serdar Erener’e hediye etmiştim bak şimdi hatırladım. Damla suyun reklam filmini çekerken ‘sudan ibaretiz’ demişler. Bu reklam filminde katkım olduğunu düşünüyorum ama keşke promosyon olarak su alan herkese istedikleri dilekleri için bardak hediye etseler Bence şahane bir ‘FARKINDALIK’ ve şık bir hediye olur.

 

Hatırladığım kadarıyla Hayvanlar içinde özle su bardağı tasarlamıştın değil mi?

 

Evet. Aynı kutunun içinde 2 bardak çıkıyor.

“Mutlu Olmanın 11 yasası”

Kitabımda bulunan tüm yasaları ayrı ayrı tasarladık.

Aşk, başarı, dua, çevre vb 11 dilek için ayrı ayrı olumlamalar var. Kutunun içinden 2 bardak çıkıyor. Biri artık hangi niyet için aldıysan o olumlamaların var olduğu bardak ve yanında evcil dostumuzu için bardak çıkıyor. Onu sahibi yapıyor. Aslında sizde evinizde yazabilirsiniz. Ben bardağın üzerine;

“CAPAİ İÇİN ŞİFA, ENERJİ, MUTLULUK, HUZUR yazdım. O bardaktan su içiyor. Bu röportajı okuyan herkese bir iyilik yapayım. Youtube Demet Hayran kanalımdan UCyg0uGiPThxBbgrVkGzCXrg evlerinde nasıl yapabileceklerini anlattım. Kendileri de evlerinde rahatlıkla yapabilirler.

 

Bende girip hemen bakacağım. Bunlar dışında yine ucu hayvanlara dokunan yeni heyecanın olan

“Stand UP ve Talk Show”

Programından bahseder misin?

 

Evet son bir senedir çok keyifli bir iş daha yapıyorum. Aslında Otobiyografi kitabımı yazarken fark ettiğim bir iş oldu. Yazdıklarımı okuyunca çok garip, saçma ve komik bir ailede büyüdüğümü fark ettim. Sonra skeç halinde yazıp oynamaya başladım. Baktım heyecanlandırıyor bu iş beni. Nerede yaparım diye düşündüm ilk BKM Mutfak oldu. Yetkili kişi kim dedim. Cem İşler dediler bekledim gelmesini, anlattım yapmak istediğimi o da bana link yolla bende Abdullah Bey’e yollayacağım o karar veriyor dedi. Tamam dedim arkadaşlarımı topladım, evin dekorunu değiştirdim salonu sahne yaptım ve oynadım. Ama ne hikmetse bu mail 6 ay boyunca ilgili şahıslara gidemedi. Bende onların dışında Performans merkezlerinde, doğum günlerinde hatta çok komik kına gecesinde yani extralara gitmeye başladım ve BKM Mutfakta Cem beyi gördüğümde sizden hala cevap gelmedi ama sayenizde 4 saatlik stant Up gösterim oldu dedim. Gülüştük.

 

Talk Show ve Hayvanlar kısmı nasıl gelişti?

 

İlk 45 dk. genel akış. 2.Kısım ise TALK Show

Hayvanlar ve İnsanlar alemi anlatırken nerede sahne alıyorsam orada yaşayan barınak ya da besleme noktalarındaki;

“Yuva bekleyen çocuklardan 3.nün vidosunu”

İzletiyorum. Ama hayvanın türünü değil de sahibinin nasıl olması gerektiğinin altını çiziyorum. Bu bölümde tüm izleyenlerle sosyal Medyalarını açmalarını söylüyorum. Düşün 650 kişilik sahnede her bir izleyicinin 10 takip edeni olduğunu düşünürsek 6500 kişi eder ki bu en az rakam. Bu kadar çok kişinin bilgilenmesi ve çocuğun daha çabuk sahip bulmasını sağlar. Ciddi bir reklam demek.

 

Hem güldürüp hem de “sosyal sorumluluğunu” yerine getiren bir proje yapmışın tebrik ederim. Yani Demet normal bir iş yapamıyor! Nasıl başarabiliyorsun ilginç ve fark yaratan projeler yapmayı?

 

Normal olmadığım için olabilir. Benim için işin kalitesi ve niteliği çok ama çok önemli. O yüzden fark yaratan tasarımlar yaptım. O yüzden Kuantum kumbarası tasarladım, o yüzden Stand UP ta bir amaca hitap etmeliydi ve ediyor da.

 

Nerelerde sahne alıyorsun ve seni nasıl takip edeceğiz?

 

Her ay değişkenlik arz ediyor. Bu aralar Belediyelerle görüşüyoruz. Ana sponsor arıyoruz. Ayrıca diğer yerlerde. İnstagram demethayranofficial dan takip edebilirsiniz. Davetiye yollarım.

 

Yolun ve bahtın açık olsun Demet Hayran. Gerçekten şaka bir yana Hayranlık uyandıran projelerde seni görmek beni mutlu ediyor. Başarılarının devamı dilerim. Takip edeceğiz.

 

Ben’de kendimi anlatabilme imkanını verdiğiniz için size teşekkür ediyorum.

 

Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....