Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '20

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Demiraco: Röportajım...

 
 
                                                    Demiraco: Röportajım...
 
Kırklarelili Selahattin Demiraco: Emekli Tarih Öğretmeni, Kitap Yazarı, Şair. Demiraco, 76 Yaşında. Lakin kendisini hep 18 yaşında hissediyor ve gönül yaşım 18 diyor...
Demiraco, bendenize verdiği, “Sekiz Soru ve Cevaptan Oluşan Röportaj Haberi” ile Kırklareli’ne, Trakya’ya, giderek, Rumeli’ye, Balkanlara, Öğrencilerine, Şiir yazmaya, yazdığı kitaplarına, araştırmacı kimliğine ve anılarına dair çok özel konuları ve ilgi çeken yönlerini anlattı...
 
Etem Sevik – 
 
Soru 1-) Doğma, büyüme Kırklarelili olduğunuzu söylediniz. Zaten her söylediğiniz sözde, her kurduğunuz cümlede çok sevdiğinizi, gönlünüzde apayrı bir yere sahip olduğunu söylediğiniz Kırklareli var. Merak ettim. Kırklarelili olmanız yanında memleketinize olan bu büyük bağlılığınız ve sevginiz gerçekte nereden geliyor?
Selahattin Demiraco –
 
Cevap 1-) Öncelikle dediğiniz gibi doğma, büyüme Kırklareliliyim. Ve memleketim benim her şeyim. Ben ömrümü Kırklareli’mizde geçirdim. Trakya'yı, Rumeli’yi ve Balkanlarımızı, İnsanları, toprağı, her köşesi ve her şeyiyle her zaman artan bir içten sevgiyle benimsedim, çok sevdim ve hizmet ettim.
 
Etem Sevik –
 
Soru 2-) Selahattin Ağabey, Demiraco, Soyadınız dikkatimi çekti! Özel bir anlamı var mı? Varsa eğer, nedir? Kısaca bahseder misiniz?
Selahattin Demiraco – 
 
Cevap 2-) Biz Ailecek, Makedonya Pirlepe Depreşte 1929 Göçmeniyiz. Makedonya’da Demiraco, Demir Amca anlamına geliyor. Yani Makedonya’da insanlar Size, Demiraco nasılsın? ne yapıyorsun? nereye gidiyorsun? diye sesleniyorlarsa, biliniz ki, Demir Amca anlamında hitap ediyorlar demektir. O yüzden soyadım her aklıma geldiğinde veya insanlar bana Demiraco diye seslendiklerinde her seferinde kendimi demir gibi güçlü hisseder, mutlu olurum, efendim.
 
Etem Sevik – 
 
Soru 3-) Şiir yazmaya kaç yaşında ve nasıl başladınız? ilk şiirinizin ismi nedir? Şiirinizi yazdıktan sonra hangi gazetede yayımlandı?
Selahattin Demiraco –
 
Cevap 3-) Şiir yazmaya ilk olarak, bazılarına göre geç bir yaşta 50 yaşımda başladım. Bana kalırsa şiir yazmaya başlamanın belirli bir yaşı yok. İnsan her yaşta yeteneği ölçüsünde hele de benim gibi aşkla şiir yazabilir. Şiir yazmak konusunda kendisini geliştirebilir. Ve hatta benim gibi Profesyonel bir Şair olabilir. Yeter ki heves etsin, çok istesin ve çabalasın. Ben hep söylerim. Hayatta imkansız diye bir şey yoktur. Benim gibi 50’sinde Şair bile olursunuz diye. O8 Mart 1994’te ilk şiirim ‘Ölümsüz Aşk’ı yazdım. Kırklareli’nde Yeşilyurt Gazetesi’nde yayımlandı. Sevgili eşime olan büyük aşkım ilk şiirim ‘Ölümsüz Aşk’ta, dile gelerek, sonsuzluğa uzanmış oldu böylece. Sonra şiir yazma aşkım Büyük Türk Şairlerini okuyarak, daha da serpildi, gelişti ve büyüdü. Kendime örnek aldığım, çok değer verdiğim, severek okuduğum Büyük Şairler arasında Hacı Bektaşi Veli, Yunus Emre, Karacaoğlan ve yakın dönemden Milli Şairimiz Mehmet Akif Ersoy ile Cahit Sıtkı Tarancı, Orhan Veli Kanık, Cemal Süreyya, Turgut Uyar, Edip Cansever ve burada adını sayamadığım nice Usta Şairi severek, okuduğumu söyleyebilirim size.
 
Etem Sevik  –
 
Soru 4-) İlk Şiir kitabınız Ne Zaman çıktı? Şiir kitabınızın İsmi nedir?
 
Selahattin Demiraco – 
 
Cevap 4-) İlk şiir kitabım ‘Yitik Akşamlar’ 1998 yılında çıktı. Yitik Akşamlar, şiir arşivimdeki seçme şiirlerimden oluşan çok sevdiğim ilk şiir kitabımdır.
 
Etem Sevik –
 
Soru 5 –
 
Türk Bayrağına, çok önem veriyorsunuz. Ve bir de insanları çok sevdiğinizi söylüyorsunuz? Bu iki anlamlı konuda hassasiyetinizin bu denli gelişmesini neye bağlıyorsunuz ve nasıl açıklarsınız?
 
Selahattin Demiraco –
 
Cevap 5 – 
 
Size öncelikle bu güzel sorularınız için çok teşekkür ederim. Vatanını seven herkes gibi benimde tabi Türk Bayrağına olan saygım ve sevgim sonsuz. Bence insan önce kendini ve geldiği yeri bilerek, işe başlamalıdır. Şanlı Türk Bayrağımız, Bağımsızlığımızın ve özgürlüğümüzün yegane sembolü ve bizlerin toprağı, ekmeği, suyudur. Kısacası bizleri ve vatanımızı var eden ve geleceğe taşıyan kutsalımızdır. Kıymetini bilmek, hatırlamak ve hatırlatmak en yüce değerdir. İkinci sorunuzda birincisinden ayrı değildir. Yaşadığı ülkede insanlar  Bayrağını ve Vatanını severler, her şeyin önünde tutarlarsa insanı da severler. İşte o zaman kendi ülkemizde, dünyamızda çiçekli bahçe olur.
 
Etem Sevik – 
 
Soru 6 –
 
Siz, aynı zamanda Emekli Tarih Öğretmenisiniz. Tarih eğitimini nereden aldınız? Öğretmenlik yaptığınız dönemde öğrencilerinizle aranız nasıldı? Biraz Anlatır mısınız?
Selahattin Demiraco –
 
Cevap 6 -
 
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünü bitirdim. Tabi bir çok öğretmen gibi bende çocukluğumun ve gençliğimin öğrencilik günleri ile öğretmenlik yaptığım günleri unutamadım. Kırklareli’nde çok öğrencim vardı. Öğrencilerimin hepsine de Tarih Öğretimi ve Eğitimi vermem yanında çok önem verdiğim bir konuda insani ilişkilerin gelişmesi anlamında insanlara ırk, renk, cins, memleket ayrımı yapmadan sırf insan oldukları için çok büyük sevgi, saygı, dostluk beslemelerini öğrettim. Ve öğrencilerimi çok sevdim. Onlarda beni çok sevdiler ve saygı duydular. Şimdi hepsi de iyi bir insan ve kariyer sahibi oldular. Bundan daha büyük bir mutluluk olamaz bir öğretmen için. Tüm öğrencilerimle gurur duyuyorum.
 
Etem Sevik – 
 
Soru 7-)
 
Sizin Şiir kitaplarınız ve yazdığınız bir çok kitabın yanında Trakya ve Kırklareli'ni tanıtan ‘Gezi Notları’ kitabınız da var. Bize bu kitabınızdan da, bahseder misiniz?
Selahattin Demiraco –
 
Cevap 7-)
 
Trakya, Rumeli ve Balkanların Tarihini, Kültürünü, gelenek ve göreneklerini, sanatını vesaire.. pek çok tarihi  kaynaktan araştırdım. Ve topladığım Tarihi Belgeleri arşivledim. Ayrıca Trakya’yı, Dünyaca Ünlü Gezgin Evliya Çelebi’yi örnek alarak, 2006 ve 2018 yılları arasında hem yolda karşılaştığım insanlarla söyleşerek hem çevreyi gözlemleyerek, karış karış gezdim. Trakya'nın geçmişi ile ilgili olarak, dedelerimiz buraya nasıl ve nereden gelmişler, burada nasıl yaşamışlar sorularına yanıtlar aradım ve Yakın Balkan Tarihi ile ilgili Tarihi Belgelere dayanan önemli bulgu ve bilgileri derleyip, sıralı bir şekilde arşivledim. Böylece Trakya ve Kırklareli Gezi Notlarımı kitaplaştırdım. Tarihi Belgelere dayanan, bugünün ve gelecek kuşakların yararına olan bir eser yazdım. Bunun için çok onurlu ve gururluyum.
 
Etem Sevik – 
 
Soru 8-)
 
İkinci Şiir kitabınızı ne zaman yazdınız? Şiir kitabınızın İsmi Nedir?
Selahattin Demiraco –
 
Cevap 8-)
 
İlk Şiir kitabım Yitik Akşamlar’ın yayımlanmasının üzerinden iki yıl geçtikten sonra memleketim Kırklareli'nde Asıl Beyli Köyüne giderken, Aşağı Pınar Mevkii'nde Neolitik Dönemden MÖ. 6200’lü yıllardan kalma içerisinde ve çevresinde 1993 yılından itibaren Arkeolojik Kazıların yapıldığı Tarihi bir Höyük vardır. Bende çoğu zaman bu Tarihi Höyük’te yapılan Arkeolojik kazıları yerinde görmek için sık aralıklarla buraya gelirdim. Tarihi Höyük'ün geliş ve dönüş yolu tekti. Bu yolda tozlu ve patika bir yoldu. İşte ikinci şiir kitabım ‘Yanar Tozlu Patika Yollar’ ismini patika ve yakıcı güneş ışınlarının altında parlayan bu tozlu yoldan almıştır. Ayrıca Tarihin Höyük'ün içerisinden ve çevresinden elde edilen Tarihi, Arkeolojik, Antropolojik bulgu, bilgi ve belgeleri daha sonra yazdığım kitap çalışmalarıma kaynak olarak, kendime kişisel notlar halinde belgelendirdim. 
 
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ, EFENDİM :
 
Etem Sevik -
 
Sayın Emekli Öğretmen, Yazar ve Şair Selahattin Demiraco Bey: Kendiniz ve eserlerinizle ilgili çok değerli bilgileri benimle ve okuyucularla paylaşma nezaketi ve inceliğini gösterdiğiniz için Size, şahsım ve adına ayrıca çok teşekkür ederim, efendim. Ayrıyeten hayatınızın bundan sonraki bölümünde de sağlık ve afiyet diliyor, ve araştırma, kitap, yazı ve şiir çalışmalarınız için yüksek başarılar temenni ediyorum.
 
Selahattin Demiraco –
 
Sayın Gazeteci – Yazar ve Şair Etem Sevik Bey: Bendenize, kendimi ve eserlerimi okuyuculara hatırlatma fırsatını verdiğiniz için Size, müteşekkir olduğumu belirtir, çok teşekkür ederim, efendim.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 643
: 67
Kayıt tarihi
: 20.02.17
 
 

Eğitim Durumu Halkla İlişkiler Yüksek Lisansı İsletme Fakültesi Sosyoloji Bölümü Gazeteci ..