Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '08

 
Kategori
Kitap
 

Demirci Mehmet Efe I kitabı, kırçiçeğinde

Demirci Mehmet Efe I kitabı, kırçiçeğinde
 

www.kircicegi.com.tr sitesinden alıntıdır.


24 Aralık Çarşamba günü hiç beklemediğim bir gelişme oldu. Daha önce resminden tanıdığım ve telefonla konuştuğum şair, yazar İbrahim Kiraz, bir de baktım karşımda.

İstanbul'a bir iş gereği gelince gönül dostu Sevgili Nihat Tiber'i de bir ziyaret edeyim demiş. Sağ olsun, Nihat Bey, beni haberdar etti ve Sevgili İbrahim Kiraz'la, iki saatlik keyifli bir sohbet etme fırsatını bana verdi.

Ziyaret, tanışma, bilgilendirme ve fikir paylaşımı şeklinde gerçekleşti. Üstat, bu iki saate, basılı kitaplarında yer almayan bir iki Demirci Mehmet Efe hikayesini de sıkıştırmayı başardı. Hikayeler, o kadar ilginçtiler ki sizlerin de dinleyebilmesini isterdim. Anlatma üslubu ise mükemmeldi; anlatmıyor, sanki kendi yaşıyordu.

Bu iki saatin içerisinde gördüm ki İbrahim Kiraz Bey, son derece mütevazi, entelektüel bir Anadolu insanı. Yazın işine gönül koymuş, öyle oturduğu yerden düşünüp yazan bir üslubu yok. Duyduğu şeyleri araştırıyor, olayın olduğu yerleri geziyor, o havayı kendi soluyor, şahitlerin ifadelerini karşılaştırıp, doğruluğuna ikna oluyor, düşünüp, tartıp öyle yazıyor. Kendisi, usta bir yazın emekçisi anlayacağınız.

İki cilt halinde kendi imkanlarıyla basılan Demirci Mehmet Efe kitaplarını ve Cavurun Karısı Olmam kitabını -ki bu kitabı şiddetle tavsiye ederim- yine kendi olanaklarıyla dağıtmaya çalışıyor. Tarihe tanıklık eden eserlerini, mümkün olduğu kadar çok kişiye ulaştırmak, en büyük amacı. Dilerim, bu hedefine en kısa sürede ulaşır. Çünkü o, bunu fazlasıyla hak ediyor.

Görüşme sırasında bir müjdeli haberi de paylaşmayı ihmal etmedi, bende sizlerle paylaşmayı ihmal etmeyeceğim. Kırçiçeği Pide ve Restaurantlar zinciri, kendisi ile otuz bin adetlik bir anlaşma yapmış ve Demirci Mehmet Efe I kitabını bu adette basarak, salonlarında müşterilerine ücretsiz dağıtmaya başlamış. Belki ulaşmak istersiniz diye, firmanın internet adresini burada veriyorum. www.kircicegi.com.tr

Bu sürpriz ziyaret için İbrahim Bey'e teşekkür ediyorum, kendisi ile tanışmak bir onurdu. Kendisine, yine yeniden görüşebileceğimiz, uzun uzun yıllar diliyorum. Sizlere de ihmal etmemenizi, bu müstesna yazarımızın eserlerini mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum.

Sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 36
: 1120
Kayıt tarihi
: 21.09.07
 
 

İstanbul'da 1967 yılında doğdum. Askerlik harici bütün yıllarım bu şehirde geçti. İşletme mezunuyum,..