Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '08

 
Kategori
Siyaset
 

Demirel fenomeni..

Demirel  fenomeni..
 

Sayın Demirel yakın tarihimizde damgası bulunan politikacılardan biridir..

Ama bu "damga" çercevesi belli, duruşu sabit bir damga değildir.

Sayın Demirel'in siyasi hayatımıza kazandırdığı; "Dün dündür, bugün bugündür" sloganının yansımasıyla oluşmuş bir damgadır.

Gerçekten de Süleyman Demirel, siyasetin "oynak" zeminini iyi "anlamış", bu zeminde iyi "oynamış" , dahası bu zeminin "oynaklığına" fazlasıyla katkı sağlamış bir politikacıdır.

Gün gelmiş, sokaklara "Nurlu Demirel" sloganları yazılmış..

Gün gelmiş, Sayın Demirel, "Bana sağcılar cinayet işliyor, dediremezsiniz.." demiş...

Gün gelmiş, Sayın Demirel, Laikçiliğin "babası" olmuştur...

Bu değişimler Sayın Demirel'in yaşadıkça edindiği tecrübelerle "doğru" ları bulmasından mıdır..Yoksa, "Ben varsam siyaset var;ben varsam Türkiye var.." anlayışından mıdır..?

Bugün iktidarda AKP değil de, CHP olsaydı, Sayın Demirel, "Başörtüsü şeriat getirir.." gibi bir laf eder miydi..?

Yoksa, "Başörtüsü benim anamın, benim bacımın örtüsüdür, kimse bundan ürküp pirelenmesin...!" diye, gürler miydi..?

Sayın Demirel'in siyasi yaşamına denk yaşta biri olarak, benim açık kanaatim şudur ki;Sayın Demirel, kesinlikle ikincisini söylerdi...En hızlı başörtüsü savunucusu kesilirdi..

Çünkü Demirel fenomeni, varlığını siyasetteki varlığına bağlamış, siyasetin dışında bir "hiç" olunacağına inanmış bir modeli temsil ediyor..

Sayın Demirel, "sular bulanır da bana ihtiyaç olur mu.." umuduyla mesajlar veriyor...Suları bulandırıyor..

Belki de 9.Cumhurbaşkanlığından sonra, 12.Cumhurbaşkanı olarak yeniden köşke çıkmak istiyor..

Ömrünü orada, Çankaya'da tamamlamak üzere...Ya da başka bir şey istiyor..Hala "etkin" olabileceği, hala "aile" efradını bir araya toplayabileceği "önemli" icraat konumları istiyor..
Siyasetin tozunu yutmuş çoğu kişi gibi, asla vazgeçmiyor..
Ne istiyorsa kendi için istiyor..
Kendi için istemiyorsa, namerdim..!

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..