Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Necip Köni - Adana / TR

http://blog.milliyet.com.tr/necipkoni

26 Haziran '11

 
Kategori
Projeler
 

Demiryolu projeleri

Demiryolu projeleri
 

* Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayacak demiryolu hattının krokisi * *


Merhabalar,  

Sevgili arkadaşlar ve dostlar... 

Belkide bu konu bir çoğunuzun bilmediği bir konu olabilir... 

Buyrun o zaman hep beraberce bir okuyalım.. 

Tahmin ediyorum, okuduktan sonra bunun yorumunu size bırakıyorum. 

DEMİRYOLU PROJELERİ  

tur2s.gif (3116 bytes) 


Bilindiği gibi, demiryolları projelerinin maliyeti yüksektir. 

Basit gibi görünen bir demiryolu projesi yüz milyonlarca dolarlık bir yatirim maliyetidir. 


 


Eski adi Hicaz demiryolu`nun yeni adı, `İstanbul-Mekke demiryolu projesi` oldu. Abdülhamid Han`ın hayalleri zorlayan projesi. Hicaz Demiryolu Osmanlı Devleti`nin en uzun hattiydi..

Zug

Demirden İpekyolu" olarak adlandırılan (BTK) "Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu Projesi"nin Türkiye bölümünün ihalesi, 20 Eylül 2007'de Ankara'da yapılmıştır. 

 




Ulaştırma Bakanlığı’nın öncelikli projeleri arasında yeralan, Bu doğrultuda DLH’nin portföyünde bulunan toplam yatırım tutarı 15 milyar 229 milyon doları bulan demiryolu yatırım projeleri de bu kriterler esas alınarak ...


*Ankara-Polatlı-Afyon-Uşak-İzmir demiryolu projesi
*Ankara-Sivas demiryolu projesi
*Demirden İpekyolu" olarak adlandırılan "Kars-Tiflis-Bakü demiryolu projesi
*Adapazarı-Karasu Limanı Ereğli-Zonguldak-Bartın demiryolu projesi
*GAP-Trabzon, Trabzon-Sarp demiryolu projesi
*
Birecik-Urfa-Mardin- Nusaybin-Cizre-Irak sınırı Güney demiryolu projesi

Zug Zug
İşte Asya ile Avrupa'yı bağlayacak demir ipek yolu projesi...

Dünya üretiminin merkezi haline gelen Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayacak demiryolu hattının Türkiye'den geçmesi konusunda önemli bir adım atıldı.


Güney Kore'de yapılan Dünya Demiryolları Birliği İcra Kurulu Toplantısı'nda, Türkiye'nin bu konudaki teklifi gündeme alınırken Rusya'nın, demiryolunun Karadeniz'in kuzeyinden geçmesi önerisi kabul görmedi. Türkiye'nin teklifinin gerçekleşmesi halinde Uzakdoğu'dan gelerek Basra Körfezi'nde toplanan yükler, İran, Suriye ve Türkiye üzerinden Avrupa'ya ulaşacak.

Yıllık 75 milyar doları bulan bu yük pazarından Türkiye'nin kazancı ise 7 milyar dolara ulaşacak. Seul'deki toplantı da ayrıca projenin kabulü için İstanbul Boğazı'nda yapılacak tüp geçitin önemine dikkat çekildi.

Dünya Demiryolları Birliği (UIC)'nin Genişletilmiş İcra Kurulu Toplantısı, Güney Kore'nin başkenti Seul'de yapıldı. İcra Kurulu'nun 21 üyesinden birisi olan Türkiye'yi Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman temsil etti. Toplantıda, birliğin dünya yük taşıma potansiyelini demiryoluna kaydırmak için belirlediği yeni stratejileri ele alındı. 

 



KAYNAK * Cografyam.NET - Türkiye'nin Coğrafya Portalı

Hepinize sevgiler, selamalar ve saygılar sunarım.

NECİP KÖNİ - ADANA / TR

 

   

 
Toplam blog
: 298
: 8548
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

Necip KÖNİ - İnşaat Mühendisi olup, güzel sanatlar onun bir hobisidir. Resim yapmak (karakalem çalış..