Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '17

 
Kategori
Şiir
 

Demlenen Yüreğimden Sözler

Demlenen Yüreğimden Sözler
 

Zaman zaman rastladığım bir olaydan, kişiden,yaşadığım tecrübeden demlendi bu sözlerim. Bir arada olsunlar istedim.

*Aradığım sen,sen miydin acep
Bulduğum sen tanımıyor beni

*Verdiğin selam borçlu çıktıkça
Gölgesiz yürümeye başlarsın

*Anlat derdini dinliyorum der
Cümlesini senden önce kurar

*Adam gibi sevmek istiyordur
Sevilmeyi sevmek bahanesi

*Nice ahtın tövbesini bozdum
Ne ki insanlığın gönlü olsun.

*Kanatları bağlı kuşa" özgürsün" demeye benziyor
" hadi git" demelerin.
uçamayacaksa gitmenin bir anlamı var mı!

*Kimseye çamur atma! Attığın çamur senin ellerini de kirletir.

*Hiç gitmemiş gibi döndüm desem yalan; her dönüşte birşeyler eksiliyor gelişlerimden.

*Açık bırak kollarını kadın. Sen kollarını açtığında özgürlük, barış, güzellik kaplar insanlığı. Dünya sevilir en kahırlı halinde bile.
Sen doğuran, besleyen, büyütensin. Sevgi yumağısın sarılmak isteyene. Seni yok sayanlar, yok olmaya mahkum olduğunu ah! bir bilebilse.

*Hep azarlayan baba sevilir, sayılır mı? Korkutarak öyle olacağını sananlar yanılıyorlar; dünya sevgi üzerine kurulmuş; ateş,zehir,şiddet onu ve içindekileri de yok eder.

*İçimizdeki ses umut şarkıları söylemeli; kavgayla değil,sevgiyle var olmayı seçtik çünkü.

*Şimşek çakar,gök gürler ve ardından yağmur bekleriz...yağmazsa deriz ki"yine kandırdı” Her gürlemeye aldırış etmemeyi öğreniriz böylece.

*Akıl tutulmazsa doğruya varır.
*Doğru yanlıştan sonraki durakta bekler.
*Mühürlenen kalp aklı zorlar.
*Acizlik ve korku zorbalık yaratırsa,suç vardır demektir.
*Farklıyız elbette; sen,sende olmayanı pazarlama derdindesin.
Ben,bende olanı arayıp bulma derdindeyim.
Sen,sırf kendi çıkarın için her şeyin peşindesin.
Ben,bir şeylerde gizlenmekteyim.


*Mış gibi yapılan her şey bir gün gerçek yüzünü gösterir.mızrak çuvala sığmaz çünkü.
*Yüreğinle düşün menfaatinle değil; yürek yanıltmaz,menfaat kandırır adamı.
*Kötü fikirle murada erilmez; eren varsa, kendine çukur kazıyordur.
*Sevgi diliyle konuşmayanlar kulaklarını kapatsın; duyacakları,konuştukları olacaktır çünkü.
*Mutluluğa gidilmez,aranıp sorulmaz,içindedir çünkü o; senin yaşadığın yerdedir.
*Duymak istediğin sözü,görmek istediğin güzelliği,yaşamak istediğin sevgiyi önce sen ver ki,ömrün beklemekle geçmesin.
*Tutunabilseydim, bıraktıklarım karşılardı şimdi beni.
*Kim demiş,''sevgi karşılıklı olur''diye;o zaman o sevgi değil, sevilme isteğidir.Oysa sevmek koşulsuzdur.


*Azlığını çoğalt,insan olmak istiyorsan.
Hırsı,kıskançlığı,nefreti, hoşgörüsüzlüğü bir kenara at.
Önyargılı olma.
Hatayı yüze vurma.
Kendini tanı,içini gör,farklılıkları yargılama...
Yazdığını,okuduğunu,öğrettiğini önce kendin yaşa..
Kısaca,şu ölümlü dünyada ne yaparsan sana o geri dönecektir.
Ektiğini biçer insan,unutma!


*Yürekte uzun bir hikaye; noktası az,sorgusu çoğul...kahramanını unutturmak isteyen muktedirler,cümlelerini susturmuş gözyaşında.
*Kırgınlıklarım var gönlüme sığmayan; azalırsa,sığdırmaya çalışacağım.
*Sevgiye değdikçe eller,silinir yüreklerin pası.En muhtaç olduğun anda,vermektir işin aslı.

*Gidiyorum diyorsan gitmişsindir.Bahane arıyorsan kendinde ara;sendendir sana yansıyan hallerim.

*Varlığını görmek için dışarı çıkman lazım.Kendi içinde kalırsan yaşamı ziyan edersin.Üzüntüne ilaç gibidir bazen güneş,bazen yağmur,kar...hatta rüzgar,bulut,ağaçlar,kuşlar...ve resim yapmak, şarkı söylemek,şiir yazmak gibi.

*Doluya koydum almadı,boşa koydum dolmadı.
Ölçtüm,biçtim denk gelsin diye,nasipten ötesi olmadı.

*Söylemelisin yüreğindekileri
boğazındaki düğümü çözmelisin
can kırıklarına sıkışan öfke
kendini dinlemekten bıkar.

*Yenilgide büyür umut
yalnızlığın kalabalığında yırtar,
ben' perdesini
ummadığında çıkar karşına aşk,
onu bekledikçe kaçar.

*Geçmişi bugününden atmak
unutmak unutulmayı
onur kavgasına yoldaş
şeref türküsünü çalmak huzur
insanlık vicdanında yaşar.

*Yan ki,üşüsün isteklerin
heveslerin karnı hiç doymaz
nereye gidersen git
neye kavuşursan kavuş
mutluluk, yoklukta başlar.

Gülden Işık-Zonguldak

 
Toplam blog
: 285
: 1333
Kayıt tarihi
: 09.12.06
 
 

Zonguldak doğumluyum. AÖF Mezunu olup, üç çocuk annesiyim. İki de torunum var. Şiir, doğa yürüyüş..